حسینی در نشست با همکاران اداره کل توسعه مدیریت و پشتیبانی
کارگروه اقتصاد آموزش و وپرورش استثنایی تشکیل خواهد شد
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست با همکاران اداره کل توسعه مدیریت و پشتیبانی گفت: به منظور شناسایی ظرفیت های درونی و بیرونی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی و تحقق این ظرفیت ها و افزایش اعتبارات و درآمدها اختصاصی و نیز کیفیت بخشی به رفاه همکاران و آموزش همه جانبه دانش آموزان با نیاز های ویژه بزودی در سازمان تشکیل خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، دکتر حسینی افزود: مهمترین سرمایه در هر جامعه ای، نیروی انسانی است و تحول در هر سازمان و جامعه ای با تحول در نیروی انسانی رخ می دهد.
وی تصریح کرد: در هر سازمانی، مهمترین بخشی که می تواند بیشترین تأثیر را در رضایتمندی، سلامت، کارآیی، انگیزش و نگهداشت نیروی انسانی داشته باشد اداره کل توسعه مدیریت و پشتیبانی است.
دکتر حسینی در خصوص اعتبارات بیان کرد: اینکه اعتبارات سازمان به همت همکاران 7 برابر افزایش پیدا کرده و در بعضی بخش ها از جمله سرویس مدارس به 42 برابر رسیده است، کار بسیار ارزشمندی است و باید این روند همچنان ادامه پیدا کند .
وی در ادامه تأکید کرد: شاخص های توزیع عادلانه اعتبارات موجود نیز که بسیار مهم است باید مشخص شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، از محورهای مهم این ادراه را تشکیل کارگروه اقتصاد آموزش و پرورش استثنایی و کارگروه شاخص های تأمین اعتبار برای افزایش تأمین اعتبار عنوان کرد و افزود: باید ظرفیت های دولت و مجلس پیرامون آموزش و پرورش استثنایی، شناسایی و جذب شود.
وی همچنین در خصوص پیگیری 190 میلیارد تومان مجموعه مطالبات همکاران تا تحقق کامل تاکید کرد و اظهار داشت: این حق طبیعی همکاران است و باید از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود.
دکتر حسینی در خصوص تحول سازمانی، هوشمند سازی، و ایجاد ساختار دولت الکترونیک و سازمان الکترونیک را به ویژه برای سازمان استثنایی با نیازهای ویژه بسیار ضروری عنوان کرد و ابراز داشت: این کار موجب شفافیت، عدالت کاری، تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه سازمان شیشه ای شکل، سازمان عادلانه و بهره ورانه است، افزود: این کار از طریق فناوری ، آی تی بهتر محقق خواهد شد.
دکتر حسینی در پایان نیز در خصوص تجمیع سازمان و مشکلات ناشی از آن بیان کرد: باید این مشکلات از جمله سازمان مدارس و درجه بندی مدارس، استاندارسازی ها و نرم سازی های نیروی انسانی، امتیازات مالی و اداری و ... هر چه سریع تر احصاء و از طریق مجاری قانونی از جمله معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه ریزی و بودجه، سازمان امور استخدامی و شورای سازمان پیگیری و به سرانجام برسد.