از جانب آقای غفوریان ارائه گردید
گزارشی از اقدامات سازمان در خصوص مناسب سازی کتاب ها و تهیه درس افزارها
آقای غفوریان، معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان گزارشی از اقدامات انجام شده سازمان در حوزه ی مناسب سازی کتاب ها و تهیه درس افزارها ارائه نمود.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، غفوریان با اشاره به جایگاه مهم مناسب سازی کتب درسی و تهیه درس افزارهای آموزشی در فرآیند آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه و اهمیت آن در توسعه ی عدالت آموزشی، اهم اقدامات انجام شده در خصوص مناسب سازی کتاب ها و تهیه درس افزارها را به شرح برشمردند.
1- مناسب سازی 8 جلد کتاب درسی ویژه دانش آموزان با آسیب شنوایی
1-1 مناسب سازی تصویری کتاب فارسی پایه چهارم و پنجم ابتدایی ویژه دانش آموزان با آسیب شنوایی
2-1 مناسب سازی کتاب عربی پایه هفتم دورهی متوسطه اول و پایه دهم دوره دوم متوسطه ویژه دانش آموزان با آسیب شنوایی
3-1 مناسب سازی فارسی پایه هشتم دوره متوسطه اول ویژه دانش آموزان با آسیب شنوایی
4-1 مناسب سازی کتاب مطالعات اجتماعی دوره متوسطه اول ویژه دانش آموزان با آسیب شنوایی
5-1 مناسب سازی تاریخ معاصر و علوم اجتماعی دوره متوسطه دوم ویژه دانش آموزان با آسیب شنوایی
2- تهیه 3 درسافزار ویژه دانش آموزان با آسیبشنوایی
1-2 تهیه درسافزار آموزش واژگان کتاب فارسی اول دبستان به زباناشاره ویژه دانش آموزان با آسیبشنوایی
2-2 تهیه درس افزار زبان انگلیسی پایه هشتم دوره متوسطه اول ویژه دانش آموزان باآسیبشنوایی
3-2 به روزرسانی درس افزار زبان انگلیسی پایه هفتم دوره متوسطه اول ویژه دانش آموزان با آسیبشنوایی
3- مناسبسازی 98 عنوان کتاب درسی در دوره پیشدبستان، ابتدایی، متوسطه اول و دوم در قالب 170 جلد کتاب بصورت خط بریل ویژه دانشآموزان با آسیب بینایی
4- مناسب سازی 42 عنوان کتاب درسی بصورت صوتی( گویا) ویژه دانشآموزان با آسیب بینایی
5- مناسب سازی 41 عنوان کتاب درشتنما در دوره ابتدایی ویژه دانشآموزان با آسیب بینایی که 14 عنوان از کتب فوق( فارسی و نگارش اول تا ششم) بصورت درشت نمای استاندارد چاپ شده است.