• انتشار: 1401/07/26 - 13:04
  • تعداد بازدید: 1015
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

استقرار نظام حکمرانی ورزشی مدرسه محور در سطوح ورزش تربیتی، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی لازمه شناسایی، هدایت و پرورش استعدادهای ورزشی کشور است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در آیین بهره برداری همزمان از 35 فضای ورزشی درون مدرسه ای در مدارس استثنایی سراسر کشور لازمه شناسایی، هدایت و پرورش استعدادهای ورزشی را استقرار الگوی کارآمد حکمرانی ورزش دانش آموزی و داشتن یک برنامه فراگیر و راهبردی برای توسعه ورزش مدرسه محور با رویکرد ورزش تربیتی، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی برشمرد.

6471.mp3 استقرار نظام حکمرانی ورزشی مدرسه محور در سطوح ورزش تربیتی، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی لازمه شناسایی، هدایت و پرورش استعدادهای ورزشی کشور است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در آیین بهره برداری همزمان از 35 فضای ورزشی درون مدرسه ای در مدارس استثنایی سراسر کشور با اشاره به ضرورت توجه به ایجاد فضای شاد و شور و نشاط در مدارس به ویژه در دوره پساکرونا، از ترویج سبک زندگی سالم و فعال، تقویت هویت فردی و هویت ملی و کمک به یکپارچگی و انسجام اجتماعی و افزایش سطح سلامت و امید به زندگی و جلوگیری از بروز بیماری ها و معلولیت ها به عنوان کارکردهای مهم ورزش در جامعه از ورزش به مثابه توانبخشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه یاد کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با یادآور شدن اهمیت ساحت تربیت زیستی و بدنی بر لزوم طراحی الگوی مدرسه محور برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین در حوزه تربیت بدنی و ورزش تاکید کرد.

دکتر طریفی حسینی با تاکید بر اهمیت ورزش دانش آموزی به عنوان پایه و اساس ورزش همگانی و ورزش قهرمانی در کشور، لازمه شناسایی، هدایت و پرورش استعدادهای ورزشی کشور را طراحی و استقرار الگوی کارآمد حکمرانی ورزش دانش آموزی و داشتن یک برنامه فراگیر و راهبردی برای توسعه ورزش کشور مبتنی بر ورزش تربیتی، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی در سطح مدارس کشور دانست. وی در ادامه کیفیت بخشی و مناسب سازی درس تربیت بدنی و ضرورت توجه به استانداردهای روزآمد آموزشی در این درس، معلمان و مربیان تربیت بدنی متخصص و ماهر، زیرساخت، فضا و تجهیزات استاندارد و مشارکت کلیه ذی نفعان و ذی ربطان در ورزش مدارس به ویژه فدراسیون ها و هیات های ورزشی و کمیته ملی پارالمپیک را مهمترین ابعاد مورد توجه در این الگوی حکمرانی برشمرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه ضمن اشاره به ضرورت توجه به برگزاری المپیادهای درون مدرسه ای با مشارکت فعال دانش آموزان و خانواده ها به عنوان بستر توسعه ورزش همگانی و جشنواره ها و مسابقات ورزشی از سطح مناطق تا سطوح استانی و ملی به عنوان بستر توسعه ورزش قهرمانی از اقدام در خصوص بازنگری و بازمهندسی برنامه درسی تربیت بدنی با انجام مطالعات تطبیقی و در همکاری با پژوهشگاه تربیت بدنی در جهت ارتقای ورزش تربیتی در سطح مدارس خبر داد.

دکتر طریفی حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع ساخت 2100 فضای ورزشی درون مدرسه ای در سطح کشور از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و برگزاری پرشور مسابقات تربیت بدنی دانش آموزان استثنایی کشور به صورت حضوری در تابستان سال جاری، ضرورت برنامه ریزی هدفمند برای توسعه سرانه فضای ورزشی مدارس استثنایی و استانداردسازی و مناسب سازی اماکن و فضاهای ورزشی موجود با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در درون و بیرون آموزش و پرورش را خاطر نشان کردند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان ضمن یادآور شدن موضوع ایمنی و حفظ سلامت دانش آموزان در حین فعالیت های ورزشی و لزوم توجه به استاندارهای ایمنی در فضاها و تجهیزات ورزشی بر ضرورت حفظ و نگهداری بهینه و افزایش بهره وری در بهره برداری و استفاده از فضاها و زیرساخت های ورزشی مدارس تاکید کردند.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست,مناسبت ها
  • کد خبر : 6471
کلمات کلیدی
حسین محمدی

حسین محمدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید