• انتشار: 1402/04/21 - 14:30
  • تعداد بازدید: 961
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

ضرورت احیای نقش الگوئی و مرجعیت معلمان با قهرمان پروری و قله سازی از معلمان پیشرو در ‏عرصه های علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری

7148.mp3 ضرورت احیای نقش الگوئی و مرجعیت معلمان با قهرمان پروری و قله سازی از معلمان پیشرو در ‏عرصه های علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در آیین افتتاحیه ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و بیست­ وسومین دوره مسابقات ورزشی کارکنان آموزش وپرورش استثنایی که در شهرکرمان برگزار شد، در تبیین نقش الگوئی و مرجعیت معلمان و جایگاه این امر در فرایندهای تربیتی، بر ضرورت قهرمان­پروری و قله­سازی از معلمان پیشرو در عرصه­های مختلف علمی، فرهنگی، وزشی و هنری تأکید و ابراز کرد: تلاش ما بر این است که معلمان پیشرو، شناسایی و به‌عنوان الگو به دانش‌آموزان و جامعه معرفی شوند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور امروز، ۲۱ تیرماه در ارتباط ویدئوکنفرانسی در آیین افتتاحیه مسابقات قرآن و عترت و ورزشی بانوان شاغل در آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: برگزاری مراسم افتتاحیه این مسابقات در گلزار شهدای کرمان سبب وجود یک فضای معنوی در مسابقات شده است.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش استثنایی تلاش شده است فضای با نشاطی جهت ارتقای سلامت روحی و جسمی و ترویج سبک زندگی سالم وفعال معلمان فراهم شود و در این راستا برنامه‌های متعددی در قالب مسابقات ورزشی و قرآن و عترت برای دانش‌آموزان و کارکنان برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به برنامه های جانبی در نظرگرفته شده برای این دوره از مسابقات و فضای معنوی حاکم بر آن ، این مسابقات، به نحوی نقش یک دوره جهادی وکارگاه توانمندسازی  برای معلمان شرکت کننده نیز دارد.

طریفی‌حسینی با بیان اینکه تحولات را براساس سند تحول بنیادین پیگیری می‌کنیم، افزود: در دو سال اخیر با یک برنامه‌ریزی جدید تلاش شده است شرایط برای انجام کارهای بزرگ فراهم شود که یکی از محورهای آن توجه همه جانبه به معلم و احیای امور تربیتی، توانمندسازی معلمان و ایجاد محیطی با نشاط و پویا برای فعالیت مؤثر وکارآمد برای معلمان بوده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور احیای امور تربیتی را از موضوعات مهم مورد توجه در برنامه هفتم توسعه  دانست و تصریح کرد: بخش مهمی از طراحی فعالیت‌های دانش‌آموزی توسط معلمان انجام می­شود و اگر بخواهیم تربیت چندساحتی مورد نظر در سند تحول را در کلاس‌های درس پیاده کنیم، نیازمند معلمان چند­مهارتی و چند­ساحتی هستیم.

وی ادامه داد: یک معلم ورزشکار، هنرمند، حافظ و یا قاری قرآن درکنار امر آموزش با شناسایی استعدادها و توانمندی دانش­آموزان تأثیر زیادی در تربیت و هدایت تحصیلی و شغلی و هدایت در مسیر زندگی آنان دارد.

معاون وزیر با بیان اینکه اصرار ما بر خلق فرصت ها و موقعیت‌های متنوع تربیتی برای رشد حرفه­ای معلمان است، افزود: یکی از راه‌های تحقق این امر این است که موقعیت‌هایی همچون مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری را فراهم کرد تا معلمان در حوزه‌های مختلف استعداد خود را نشان دهند.

طریفی‌حسینی تصریح کرد: معلمان ورزشکار، هنرمند و فعالان قرآنی باید شناسایی شوند تا ارزش‌های معنوی و اخلاقی را که در نظام تربیتی مد نظر داریم به دانش‌آموزان منتقل کنیم. تمام تلاش ما بر این است که معلمان پیشرو شناسایی و به‌عنوان الگو به دانش‌آموزان معرفی شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مسابقات قرآنی و ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: در این دوره از مسابقات از سطح استانی آغاز شده که در مجموع ۴۶۹ نفر به مرحله کشوری راه یافتند. حدود ۱۶۰ نفر از این افراد در مسابقات قرآن و عترت(حفظ، قرائت، تدبر، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه) شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳۰۹ نفر در مرحله کشوری مسابقات ورزشی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی حضور دارند، اظهار کرد:  از این شرکت کنندگان، ۱۵۸ نفر بانو و ۱۵۱ نفر آقا هستن که در رشته های شطرنج، تنیس روی میز و شودان  به رقابت می­پردازند.

 طریفی‌حسینی در پایان با بیان اینکه برگزاری اردوها و سفرهای تربیتی از شاخص‌هایی است که هم برای دانش‌آموزان و هم همکاران پیگیری می‌شود، گفت: امیدواریم خلق فرصت های متنوع تربیتی و توجه به تربیت چند ساحتی شرایط پویا و بانشاطی برای تربیت در مدارس فراهم شود که این امر جز با کار جهادی محقق نمی‌شود .

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار استان ها,اخبار ریاست,کرمان
  • کد خبر : 7148
کلمات کلیدی
حسین محمدی

حسین محمدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید