دکتر حسینی:
موفقیت های آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی قابل تقدیر است
با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اعضای شورای ر اهبری و حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات استثنایی استان ها، نشست شورای راهبری سازمان آموزش وپرورش استثنایی برگزار شد.

دکتر سید جواد حسینی در بخشی از این نشست که با محوریت ارائه گزارش فعالیت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد با بیان اینکه موفقیت های آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی قابل تقدیر است اظهار داشت: استان خراسان رضوی پهن پیکر ترین آموزش و پرورش کشور را دار است و علاوه بر خدمات آموزشی و پرورشی، این استان خدمات فرا سازمانی نیز به کل کشور ارائه می کند.
وی افزود: ورود سالانه 32 میلیون زائر به مشهد مقدس و اسکان بخشی از آنها در مدارس و برگزاری اکثر همایش های ملی و کشوری در این استان موجب اضافه بار و ارائه خدمات فراسازمانی شده است.
وی با بیان اینکه ۷۵ هزار دانش آموز اتباع در مدارس خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند اظهار داشت: وجود مرز مشترک با افغانستان و ترکمنستان، مهاجرت پذیری بالا و جمعیت حاشیه نشین بالای مشهد از جمله ویژگی های خاص این استان است که کار تعلیم و تربیت را با چالش های بسیاری همراه کرده است.
حسینی با بیان اینکه 8 هزار و 370 دانش آموز استثنایی در306 مدرسه ویژه استثنایی استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند اظهار داشت: 3 هزار و 95 نفر از این دانش آموزان دختر و 5 هزار 272 نفر پسر هستند که در مجموع 13 درصد دانش آموزان استثنایی کشور در استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: 2 هزار و 152 دانش آموز نیز در 1128 مدرسه پذیرا در این استان به تحصیل مشغول هستند و 7 هزار و 500 دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری نیز تحت پوشش خدمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارند.
حسینی با بیان اینکه علیرغم تعداد بالای دانش آموز و ویژگی های خاص این استان، آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی منشاء خدمات فراوانی به دانش آموزان با نیاز های ویژه بوده اظهار داشت: پذیرایی، اسکان و ارائه خدمات به دانش آموزان با نیاز های ویژه سراسر کشور و همکاران آموزش و پرورش استثنایی در مرکز رفاهی امام رضا(ع) شهر مشهد از جمله فعالیت های قابل تقدیر این استان است.
وی افزود: انعقاد تفاهم نامه با مجمع خیرین توسعه فنی و حرفه ای، انعقاد تفاهم نامه با 15 دستگاه اجرایی، راه اندازی پارلمان اولیاء، تعامل خوب با خیرین مدرسه ساز و خرید گوشی و امکانات اینترنتی برای دانش آموزان نیازمند از جمله فعالیت های خوب آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی است.
حسینی در ادامه گفت: تاسیس کانون های ورزشی و حرکات اصلاحی ، کلنگ زنی اولین پیش دبستانی مستقل کودکان نابینا، راه اندازی بزرگترین مجمع آبی کشور و برگزاری وبینارهای آموزشی از جمله فعالیت های نوآورانه این استان است.
حسینی خواستار جبران عقب ماندگی این استان در برنامه سنجش به دلیل شیوع کرونا شد و اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در استان خراسان رضوی و تصمیم ستاد کرونا، فعالیت پایگاه های سنجش در مشهد دیر آغاز شده است و باید این استان برنامه ریزی لازم برای جبران عقب ماندگی را داشته باشد.
وی گفت: میزان عضویت معلمان و دانش آموزان استثنایی خراسان رضوی در شبکه شاد از میانگین کشوری پایین تر است که باید برای پر کردن این شکاف دیجتیالی نیز برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.