دکتر طریفی حسینی تاکید کرد؛
لزوم توجه نظام آموزشی به مهارتآموزی دانشآموزان کمتوانذهنی
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست با کارشناس مسئولان و کارشناسان برنامهریزی آموزشی و درسی دانشآموزان کمتوانذهنی استانها، گفت: با توجه به این یکی از اهداف تاسیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی این است که دانشآموزان استثنایی پس از تحصیل به خودکفایی فردی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه برسند، بر همین اساس مهارتآموزی این دانشآموزان اهمیت بسیاری دارد.
شیوهنامه نحوه ارزشیابی و برگزاری امتحانات دانشآموزان استثنایی ابلاغ شد
معاون برنامهریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از ابلاغ شیوهنامه نحوه ارزشیابی و برگزاری امتحانات دانشآموزان استثنایی به استانها خبر داد.
از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی صورت گرفت؛
ابلاغ دستورالعمل اجرایی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، پیشدبستان و دانش آموزان با نیازهای ویژه سال ۱۴۰۱
از سوی سازمان آموزشوپرورش استثنایی، دستورالعمل اجرایی برنامه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، پیشدبستان و دانش آموزان با نیازهای ویژه سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد.
دکتر طریفی حسینی تأکید کرد؛
راهبرد کلی برنامههای آموزش و پرورش استثنایی تعامل و همکاری درونبخشی و بینبخشی است
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سومین نشست شورای راهبری سازمان در سال جاری تأکید کرد: راهبرد کلی برنامههای آموزش و پرورش استثنایی تعامل و همکاری با آموزش و پرورش عادی و در کنار آن هماهنگی و همافزایی با سایر دستگاههای همکار آموزش و پرورش استثنایی است.
دکتر طریفی حسینی در دیدار صمیمانه با معلمان آموزشگاه سروش تأکید کرد؛
نقش بالای معلمان در اجرای برنامههای تحولی آموزش و پرورش استثنایی
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دیدار صمیمانه با معلمان آموزشگاه جسمی حرکتی سروش شهر تهران که به مناسبت هفته گرامیداشت معلم انجام شد، گفت: معلمان بهعنوان مهمترین رکن نظام تعلیموتربیت نقش مؤثری در اجرای برنامههای تحولی آموزش و پرورش استثنایی دارند.
از سوی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشریح شد؛
نحوه تحصیل دانشآموزان دارای معلولیت در مدارس عادی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: اکنون ۲۰ هزار مدرسه پذیرا داریم و دانشآموزان دارای معلولیت جسمی و حرکتی، نابینایی و ناشنوایی میتوانند در مدارس عادی حضور داشته باشند.
طی حکمی از سوی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی،
«اسماعیل برقی»،سرپرست معاونت برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی شد
طی حکمی از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی «اسماعیل برقی»، سرپرست معاونت برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی شد.
طی حکمی از سوی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی،
«جهانگیر محمدی»، مشاور آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی شد
طی حکمی از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی «جهانگیر محمدی»، مشاور آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی شد.