دکتر طریفی حسینی در مراسم افتتاحیه پایگاه های تابستانی خبر داد
وظیفه ما در آموزش و پرورش ساختن انسانی خردمند، متخلق به اخلاق و ارزش آفرین برای جامعه و کشور است/ اصل اساسی در آموزش و پرورش استثنایی؛ تحقق عدالت آموزشی و تربیتی است
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم افتتاحیه پایگاههای تابستانی گفت: اصل اساسی در آموزش و پرورش استثنایی؛ عدالت آموزشی و تربیتی است و باید برای تمام دانشآموزان شرایط آموزش یکسان فراهم شود.
دکتر طریفی حسینی در جلسه شورای راهبری سازمان خطاب به روسای ادارات استثنایی استانها مطرح کرد:
تلاش کنید آموزش و پرورش استثنایی، مساله اصلی ادارات کل و شهرستان ها شود
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پنجمین جلسه شورای راهبری سازمان خطاب به روسای ادارات استثنایی استانها گفت: با برگزاری جلسات کمیته هماهنگی و پشتیبانی در سطح استان و شهرستان ها، تلاش کنید مساله استثنایی؛ مساله اصلی مدیران کل و روسای شهرستان ها شود.
دکتر طریفی حسینی مطرح کرد:
استفاده از ظرفیت های موجود در بنیاد شهید و امور ایثارگران برای رشد و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان استثنایی
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار و گفتگو کرد.
پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیت الله الحرام
وحدت و معنویت دو پایه اساسی حج و دو عامل عزّت و سعادت امت اسلامی
حضرت آیتالله خامنهای "مدالظله العالی" در پیامی به حجاج بیت الله الحرام، وحدت و معنویت را دو پایه اساسی حج و دو عامل عزت و سعادت امت اسلامی خواندند.
دکتر طریفی حسینی در دیدار با استاندار فارس تاکید کرد:
لزوم نقش آفرینی فعال شوراهای آموزش و پرورش در بکارگیری ظرفیت دستگاه ها و همکاری های بین بخشی برای حل مسائل و چالش های آموزش و پرورش استثنایی
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: اگر بخواهیم فعالیتی ثمربخش در آموزش و پرورش رخ دهد باید به سمت فعالیت های بین بخشی و فرابخشی برویم.
دکتر طریفی حسینی در جلسه با مدیران مدارس استثنایی شیراز تاکید کرد:
لزوم طراحی رشته های جدید متناسب با نیاز مشاغل آینده برای دانش آموزان با نیازهای ویژه
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: مدارس استثنایی با مدارس عادی هیچ تفاوتی ندارند و باید بتوانند از تمام ظرفیت ها و امکاناتی که برای سایر مدارس است، استفاده کنند
دکتر طریفی حسینی در دیدار با شهردار شیراز تاکید کرد:
آموزش و پرورش محور توسعه است و دیگر دستگاه ها و مجموعه مدیریت شهری باید حول این محور قرار گیرند/ شرط لازم برای توسعه ی متوازن، توجه بیشتر به آموزش و پرورش است.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: باید با پشتیبانی و حمایت سازمان های مختلف درجهت رفع نیاز های اولیه افراد معلول و استثنایی درجامعه تلاش کرد.
دکتر طریفی حسینی در بازدید از مدارس استثنایی شیراز خبر داد:
لزوم مجهز شدن دانش آموزان استثنایی به مهارت های حرفه ای مورد نیاز حال و آینده بازار کار و اشتغال کشور
لزوم مجهز شدن دانش آموزان استثنایی به مهارت های حرفه ای مورد نیاز حال و آینده بازار کار و اشتغال کشور
دکتر طریفی حسینی درکارگروه توسعه مدیریت آموزش و پرورش فارس تاکید کرد:
ضرورت راه اندازی حداقل یک مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در مناطق آموزشی فاقد این مراکز
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: به دنبال آن هستیم که در هر اداره آموزش و پرورش در سراسر کشور برای ارائه خدمات به دانش آموزان، یک مرکز اختلال یادگیری ایجاد شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور؛
تاکید بر نقش آفرینی فعال مدیریت شهری در توانمندسازی و حمایت از افراد دارای معلولیت
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه باید قوانین موجود در خصوص کودکان و دانشآموزان استثنایی در مصوبات پارلمانهای شهری درباره مناسبسازی معابر دیده شود،گفت: ۲۰ درصد از دانشآموزان استثنایی به دلیل عدم وجود زیرساخت مناسب و مشکلات حمل و نقل جذب مدارس نمیشود.