لیست اخبار صفحه :30
تاکنون حدود 1 میلیون و 200 هزار نو آموز در برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی نوبت گیری شده اند.
طریفی حسینی خبر داد:

تاکنون حدود 1 میلیون و 200 هزار نو آموز در برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی نوبت گیری شده اند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پروش استثنایی کشور گفت: تاکنون از حدود 1 میلیون و 400 هزار نفر که برای سنجش بدو ورود به دبستان پیش بینی شده است، حدود 1 میلیون و 200 هزار نوآموز نوبت گیری شده اند.

کسب رتبه علمی "ب " نشریه تعلیم و تربیت استثنایی کشور
طریفی حسینی خبر داد:

کسب رتبه علمی "ب " نشریه تعلیم و تربیت استثنایی کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: نشریه تعلیم و تربیت استثنایی با صاحب امتیازی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ارزیابی کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400 موفق به کسب رتبه علمی "ب" شده است.

ایجاد مرجع اعتبار بخشی ابزارها و پروتکل های تشخیص و مداخله ای شناختی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی
طریفی حسینی خبر داد:

ایجاد مرجع اعتبار بخشی ابزارها و پروتکل های تشخیص و مداخله ای شناختی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در جلسه اجرایی سازی تفاهم نامه همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی و ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی گفت: رویکرد غالب سازمان در حوزه تشخیص و توانبخشی، رویکرد شناختی است و با توجه به ظرفیت های این رویکرد می توان از آن در جهت افزایش اثر بخشی و کارآمدی برنامه ها و فعالیت های مختلف آموزش و پرورش در عرصه های برنامه ریزی درسی و آموزشی ، توانمندسازی معلمان ومناسب سازی فضاهای آموزشی استفاده کرد، لذا با مورد توجه قرار دادن این رویکرد در بخش های مختلف آموزش و پرورش می توان به صورت نظام مند به توسعه سرمایه شناختی کشور از طریق آموزش و پرورش اقدام کرد.

ضرورت استقرار الگوی جامع استعدادیابی و استعدادپروری ورزشی مدرسه محور در آموزش و پرورش استثنایی با مشارکت تمامی ذی نفعان حوزه ورزش کشور
دکتر طریفی حسینی در افتتاحیه بیست و دومین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی:

ضرورت استقرار الگوی جامع استعدادیابی و استعدادپروری ورزشی مدرسه محور در آموزش و پرورش استثنایی با مشارکت تمامی ذی نفعان حوزه ورزش کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در افتتاحیه بیست و دومین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ماموریت اصلی ما در نظام آموزش و پرورش، بستر سازی جهت رشد و تعالی و کمال انسان است.

ضرورت هماهنگی و هم افزایی بین  سازمانی جهت سامان بخشی خدمات حمایتی و توانبخشی مورد نیاز دانش آموزان استثنایی با تاکید برنقش فعال سازمان های بیمه گر
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی:

ضرورت هماهنگی و هم افزایی بین سازمانی جهت سامان بخشی خدمات حمایتی و توانبخشی مورد نیاز دانش آموزان استثنایی با تاکید برنقش فعال سازمان های بیمه گر

حمید طریفی حسینی معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور در بازدید از نمایشگاه دستاوردها و خدمات سازمان بهزیستی که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شده است گفت: به نظر می رسد ضرورت دارد تا از این دست کار ها در سطح کشور بصورت دایمی برگزار شود، چرا که می تواند ظرفیتی برای ارایه و معرفی توانمندی ها و دستاوردهای مددجویان در سطح کشور و همچنین معرفی خدمات و اجتماعی سازی فعالیت های سازمان بهزیستی ایجاد کند.

راه‌اندازی 600 پایگاه تابستانی در مدارس استثنایی سراسر کشور/ قانون حمایت از حقوق معلولان باید در مسیر تحقق قرار بگیرد
دکتر طریفی حسینی در نشست خبری فعالیت های تابستانی و اوقات فراغت خبر داد:

راه‌اندازی 600 پایگاه تابستانی در مدارس استثنایی سراسر کشور/ قانون حمایت از حقوق معلولان باید در مسیر تحقق قرار بگیرد

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست خبری که در حاشیه افتتاحیه پایگاه‌های تابستانی برگزار شد، گفت: در بخش پایگاه های تابستانی پیش بینی می‌شود که حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ پایگاه تابستانی را در مدارس منتخب کشور ایجاد کنیم که براساس استقبال دانش آموزان، تعداد پایگاه ها نیز افزایش می یابد.