• انتشار: 1402/03/29 - 07:08
  • تعداد بازدید: 348
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

"با فضیلت ترین و ارزشمندترین عبادت ها آن است که خالص و بدون ریا باشد." امام جواد (ع)

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران طی پیامی فرا رسیدن شهادت مظلومانه نهمین اختر آسمان امامت و ولایت، مظهرجود و سخا و علم و معرفت حضرت امام محمد تقی، جوادالائمه علیهاالسلام را تسلیت گفت.

7013.mp3 "با فضیلت ترین و ارزشمندترین عبادت ها آن است که خالص و بدون ریا باشد." امام جواد (ع)

امروز سالروز شهادت بزرگ مردی است که نهمین پیشوای شیعیان جهان و مردی از دودمان نبی مکرم اسلام (ص) و از سلاله علی و فاطمه علیهما السلام به شمار می رود و فرشتگان و صالحان دنیا و آخرت هر لحظه بر وی چنین سلام می گویند؛ «والسّلام علیّ یوْم ولدْت ویوْم أموت ویوْم أبْعث حیّاً» (مریم / 33).
از منظر حضرت جوادالائمه(ع)، علم و دانش یکى از مهمترین عوامل رسیدن به کمالات عالى دنیوى و اخروى به شمار می آید.
امام محمدتقی جواد الائمه (ص)، این خورشید تابناک آسمان امامت و ولایت آراسته به ایمان، عمل صالح، تقوا، امانتداری و پرهیزگاری بودند و در طول زندگی بابرکت خویش نقشی ممتاز در مسیر نفی شرک، ترویج یکتاپرستی و مقابله با مظاهر دنیاپرستی و همچنین دعوت مردمان به امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز و روزه و خمس و زکات ایفا کردند.
شهادت مظلومانه این امام همام که همچون اسلاف معصومش به دسیسه خلفای جور و بیداد در واپسین روزهای ماه ذی‌القعده‌الحرام رخ داد، برگ دیگری بود که بر سند حقانیت مسیر امامت و رهبری خاندان رسول افزود و مظلومیت اهل بیت پیامبر (ص) را بار دیگر در همه آفاق عالم یادآور شد.
اینجانب سالروز شهادت مظلومانه باب المراد جواد الائمه را به ارادتمندان خاندان مطهر امامت و ولایت به ویژه به محضر مقدس منجی علم بشریت حضرت ولی عصر (عج)، مقام عظمای ولایت، مسلمانان و شیعیان جهان و همچنین دستگاه تعلیم و تربیت و جامعه آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران تسلیت و تعزیت عرض می نمایم، امید است که در سایه الطاف الهی و با تأسی به آن امام همام، خود را به زیور علم و ایمان بیاراییم و کسب معرفت و دانش را سرلوحه برنامه‏ زندگى خویش، در عرصه های گوناگون فردی و اجتماعی قرار دهیم.
سید سروش ساداتی جمالیرئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران

  • گروه خبری : اخبار استان ها,مازندران
  • کد خبر : 7013
کلمات کلیدی
درخشان قنبری

درخشان قنبری

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید