• انتشار: 1396/12/12 - 11:39
  • تعداد بازدید: 511
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
گردهمایی روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی کشور در شیراز برگزار شد

آذري: دانش آموزان با نياز ويژه ترحم نمي خواهند، توانمندسازي مي خواهند

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: باید کاری کنیم که دانش آموزان استثنایی و خانواده آنها رنجی بیشتر از معلولیت را متحمل نشوند و آموزش و پروش توان این کار را دارد.

792.mp3 آذري: دانش آموزان با نياز ويژه ترحم نمي خواهند، توانمندسازي مي خواهند


به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان آموزش و پرورش استثنايي، حمید رضا آذری در گردهمایی دو روزه روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی سراسر کشور، 8 و 9 اسفندماه در باشگاه فرهنگیان شیراز گفت: توجه به کودکان و دانش آموزان با نیاز های ویژه اهميت خاصي دارد. در خانواده های عادی، والدین می تواند بخشی از نیازهای فرزندان خود را پاسخگو باشند و برای  اینگونه دانش آموزان جایگزین های بیشتری برای جبران کمبود ها وجود دارد و این در حالی است که در  خانواده های دارای فرزندان با نیاز های ویژه ، والدین نمی توانند کمک چندانی به فرزندان خود نمایند.



مدیر کل آموزش و پرورش فارس  با تاکید بر اینکه "کسانی که در مدارس استثنایی فعالیت دارند باید به کار خود اعتقاد داشته باشند" افزود:این وظیفه مهم بر عهده آموزش و پرورش است و چشم امید دانش آموزان استثنایی به نظام تعلیم وتربیت رسمی کشور است. سازمان آموزش و پرورش استثنايي با مديريت خوب و دلسوزي كه دارد توانسته به خوبي اين مجموعه را راهبري نمايد.



آذری با اشاره به مشکلات نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش استثنایی این مشکل عمیق تر است، چرا که نیروی انسانی فعال در مدارس استثنایی باید از تخصص و توانمندی ویژه ای برخوردار باشد.



وی به بخشی از مشکلات  دانش آموزان استثنایی اشاره کرد و گفت: علاوه بر منابع انسانی و کمبود تجهیزات توانبخشی ، یکی از مهمترین مشکلات این دانش آموزان و خانواده آنها ، مسئله ایاب و ذهاب است که هزینه های زیادی را بر خانواده دانش آموزان استثنایی تحمیل می کند و لازم است  برای رفع این مشکلات از ظرفیت های موجود به نحو شایسته استفاده کرد.



آذري با تاكيد بر توانمندي بالاي دانش آموزان با نيازهاي ويژه گفت:بايد نگاه ويژه اي به اين قشر از دانش آموزان شود چراكه آنها نيازمند توامندسازي هستند و نه ترحم.


  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها
  • کد خبر : 792
کلمات کلیدی