• انتشار: 1398/04/17 - 14:45
  • تعداد بازدید: 576
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

آغاز برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان سمناني از اول تیر

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان گفت: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از اوایل تیر ماه در اين استان آغاز شده و به خوبي در حال انجام است.

1841.mp3 آغاز برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان سمناني از اول تیر

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، منیره امینیان با بیان اینکه حدود 12 هزار دانش آموز بدو ورود و پیش دبستانی تا پایان شهریور امسال مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرند، افزود: اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول تیرماه آغاز شده و خانواده ها ضمن مراجعه به مدارس، به نزدیک ترین پایگاه سنجش ارجاع داده می شوند.


رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان گفت: سنجش نوآموزان در استان با استقرار و فعالیت 8 پایگاه ثابت و سیار در تمامی شهرستان ها و مناطق شهری و روستایی با تأکید بر پوشش صد در صدی نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام می شود.


امینیان افزود: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی  نوآموزان  با هدف شناسایی دانش آموزان دارای آسیب های بینایی، شنوایی، گفتاری، جسمی- حرکتی و رفتاری، جایدهی صحیح در مدارس و پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان صورت می گیرد.


وی تصریح کرد: بیش از 68نفر ارزیاب در مراکز پایگاه سنجش به منظور ارزیابی هوش، بینایی، شنوایی، گفتاری، وضعیت بهداشتی و آمادگی تحصیلی فعالیت می کنند.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 1841
کلمات کلیدی