• انتشار: 1397/04/25 - 07:23
  • تعداد بازدید: 430
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی اعلام كرد:

آغاز به کار برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 18 هزار نوآموز در خراسان شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از آغاز به کار برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 18 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در سراسر استان خبر داد.

1098.mp3 آغاز به کار برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 18 هزار نوآموز در خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور،  براتعلی حاتمی مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالي در آیین افتتاحیه پایگاههای سنجش با بیان اینکه 12 پایگاه ثابت و سیار با حضور 77 نیروی آموزش دیده ،سنجش نوآموزان را انجام خواهند داد افزود؛ پیش بینی می شود 10 هزار کلاس اولی و 8 هزار پیش دبستانی تا شهریور ماه به پایگاهها مراجعه نمایند.


علی متقیان رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان نیز، خدمات ارائه شده در پایگاهها را شامل ارزیابی های بینایی ، شنوایی ، گفتاری ، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی - حرکتی، بررسی وضعیت ایمن سازی، پایش رشد، بررسی بهداشتی دهان و دندان اعلام كرد و افزود: در صورت ارجاع برخی از نوآموزان به مرحله تخصصی، جهت ادامه انجام معاینات می بایست به مراکز تخصصی مورد تأیید آموزش و پرورش استثنایی مراجعه نمایند.  


 وی افزود: مدارک مورد نیاز جهت سنجش نوآموزان شامل پرینت نوبت سنجش، شناسنامه والدین نوآموز، شناسنامه کودک، کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس 4*3 از نوآموز و مبلغ 250 هزار ریال وجه نقد به عنوان هزینه سنجش است که والدین بايد موارد فوق الذکر را هنگام مراجعه به پایگاه های سنجش به همراه داشته باشند.


متقیان در مورد نحوه نوبت گیری والدین گفت: والدین با مراجعه به مدرسه محل ثبت نام می توانند علاوه بر ثبت نام نوبت گیری سنجش را نیز به صورت الکترونیکی انجام داده و پرینت نوبت گیری را دریافت نمایند.


وي افزود: آدرس پایگاهها بر روی پورتال اداره کل آموزش و پرورش به نشانیhttp://khn.medu.ir و همچنین آموزش و پرورش استثنایی استان به نشانیhttp://khnest.medu.ir بارگذاری شده است.


رييس اداره آموزش و پرورش استثنايي خراسان شمالي در خصوص اجرای سنجش نوآموزان پیش دبستانی نیز افزود: بعد از اتمام سنجش نوآموزان کلاس اولی برنامه پیش دبستانی ها متعاقباً اعلام می شود و در حال حاضر فقط ارزیابی کلاس اولی ها و بازمانده های سال گذشته انجام می گیرد و معاینات پزشکی نیز بعد از انجام مراحل سنجش در مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش خانوار که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی است انجام خواهد شد.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 1098
کلمات کلیدی