• انتشار: 1397/04/10 - 09:39
  • تعداد بازدید: 422
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آغاز به کار سنجش سلامت بیش از 19 هزار نوآموز پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان در استان چهارمحال وبختیاری

مدیرکل آموزش وپرورش استان چهارمحال وبختیاری از آغاز به کار سنجش سلامت بیش از 19 هزار نوآموز پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان در سراسر استان خبرداد.

1056.mp3 آغاز به کار سنجش سلامت بیش از 19 هزار نوآموز پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان در استان چهارمحال وبختیاری

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، بهروز امیدی اظهارداشت: 12 پایگاه سنجش سلامت درسراسر استان رد زمينه طرح سنجش فعاليت می‌کنند که از این تعداد 9 پایگاه سیار و سه پایگاه ثابت است و از تعداد 9 پایگاه سیار، یک پایگاه مربوط به عشایر است که به صورت رایگان سنجش را انجام می‌دهد.


امیدی افزود: نیروی انسانی موجود در این 12 پایگاه، حدود 140 نفر است که کار سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی و نوآموزان بدو ورود به دبستان را از امروز دوم تیرماه در سراسر استان آغاز می‌کند. در این پایگاه‌ها ارزیابی هوش، گفتاری، شنیداری، بینایی ، بهداشت دهان ودندان و قد و وزن افراد انجام می‌شود .


وی تصریح کرد: سال گذشته 18 هزارو500  نفر مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد 3600 نفر پیش دبستانی بودند و امسال پیش بینی می‌شود19هزارو  500 نفر سنجش شوند که پیش بینی‌می‌شود از این تعداد 14 هزار بدو ورود به دوره ابتدایی باشند.


مدیرکل آموزش وپرورش استان چهارمحال وبختیاری با اشاره به مدارک مورد نیاز جهت سنجش سلامت نوآموزان، خاطر نشان کرد: به همراه داشتن شناسنامه والدین و کودک، کارت واکسیناسیون کودک ، پرینت نوبت سنجش، یک قطعه عکس 4*3 کودک و مبلغ 250 هزار ریال وجه نقد به عنوان هزینه سنجش در زمان مراجعه به پایگاه براساس زمان نوبت الزامی است .


بهروز امیدی بیان کرد: مهمترین هدف طرح جامع سنجش سلامت ، شناخت مشکلات نوآموزان قبل از آغاز سال تحصیلی می باشد که در این طرح با انجام اقداماتی از جمله سنجش بینایی، شنوایی و هوش و معاینات جسمی حرکتی دانش آموزان از لحاظ شاخص های مختلف مورد بررسی قرار می گیرند 

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 1056
کلمات کلیدی