• انتشار: 1399/04/18 - 11:30
  • تعداد بازدید: 896
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
چهارمحال و بختیاری

آغاز به کار سنجش سلامت بیش از13 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در سراسر استان

مدیرکل آموزش وپرورش استان چهارمحال وبختیاری از آغاز به کار سنجش سلامت بیش از13 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در سراسر استان خبرداد.

3283.mp3 آغاز به کار سنجش سلامت بیش از13 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در سراسر استان

به گزارش مسئول روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان صبح امروز در حاشیه آئین افتتاحیه پایگاه‌های سنجش سلامت آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری اظهارداشت: در سال جاری 13 پایگاه  اولیه سنجش سلامت درسراسر استان کار خود را آغاز می‌کنند که برای رفاه حال مراجعین از این تعداد، 10 پایگاه به صورت سیار ارائه خدمات می کنند.


قائد امینی افزود: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از 15تیرماه در ناحیه یک شهرستان شهرکرد شروع به کار کرده است و از 16تیرماه نیز طبق برنامه زمانبندی فعالیت خود را در سراسر استان تسری خواهد داد.


مدیرکل آموزش وپرورش استان چهارمحال وبختیاری با اشاره به مدارک مورد نیاز جهت سنجش سلامت نوآموزان، خاطر نشان کرد: به همراه داشتن شناسنامه والدین و کودک، کارت واکسیناسیون کودک ، پرینت نوبت سنجش، یک قطعه عکس 4*3 کودک و مبلغ 400 هزار ریال به عنوان هزینه سنجش در زمان مراجعه به پایگاه براساس زمان نوبت الزامی است .


وی در ادامه گفت: در صورت کنترل و مدیریت شیوع بیماری کرونا، سنجش پیش دبستان نیز از مهرماه در دستور کار می باشد.


مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص ارزیابی متاقاضیان جهش اعلام داشت؛ ارزیابی های تخصصی جهش تا 22 مردادماه ادامه خواهد داشت لذا متقاضیان جهش تحصیلی می بایستی تحت شرایطی که در دستورالعمل جهش قید شده است(کسب نمرات خیلی خوب در کلیه دروس سال تحصیلی جاری و سنوات گذشته) بعد از انجام مقدمات ثبت نام در سامانه سناد، با پرداخت مبلغ 120 هزار تومان که از طریق سامانه درگاهی قابل پرداخت است نسبت به به واریز وجه اقدام می نمایند.


ایشان در مورد اقدامات انجام شده در پایگاه های سنجش در زمان شیوع بیماری کرونا گفت:بر خلاف سنوات گذشته پذیرش در پایگاه های استان به 20 نفر در هر شیفت کاری کاهش یافته است و بر اساس زیر ساخت های موجود نوبت گیری به صورت سامانه ای خواهد بود.


وی در ادامه با اشاره به ضدعفونی پایگاه های سنجش و جلوگیری از انتقال بیماری اعلام داشت کلیه پایگاه های سنجش به اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و دستکش برای عوامل اجرایی و الکل 70 درصد مجهز شده اند و شستشوی پایگاه ها به صورت روزانه انجام می شود.


خانم قائد امینی در پایان برای جلوگیری از تردد و ازدحام بی مورد در پایگاه اظهار داشت؛ حضورتنها یکی از والدین در زمان مراجعه به پایگاه کافی بوده و سعی شود نوآموز و همراه هنگام مراجعه ماسک و دستکش همراه داشته باشند. و در ادامه به عدم حضور بیماران دیابتی، زنان باردار، افراد دارای بیماری های مزمن و حاد تنفسی، پیوند اعضاء تاکید کرد .


گفتنی است؛ نتایج حاصل از غربالگری برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای مداخله به هنگام و جایدهی صحیح دانش آموزان در جهت ارتقاء کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی بوده و یکی از الزامات بسط عدالت آموزشی محسوب می شود.






  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 3283
کلمات کلیدی