• انتشار: 1399/04/03 - 09:22
  • تعداد بازدید: 615
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
گیلان

آغاز به کار پایگاه های سنجش سلامت از اول مردادماه

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: بر اساس دستورالعمل اجرایی برنامه سنجش سال 99 نوبت دهی از اواسط تیرماه و فعالیت های پایگاههای سنجش سلامت از اول مرداد آغاز می شود.

3092.mp3 آغاز به کار پایگاه های سنجش سلامت از اول مردادماه


به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی  استان گیلان، نادر جهان آرای در نشست ستاد هماهنگی برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از جمله دستاوردهای انقلاب است که از سال 73 در استان آغاز شده است، اظهار داشت : نرخ پوشش سنجش در سال گذشته ۹۷.۶ درصد بود و هدف گذاری امسال ما برای پایه اول پوشش ۹۹ درصدی است. وی با اشاره به مراحل ارزیابی در پایگاههای سنجش خاطرنشان کرد: ارزیابی های بهداشتی، بررسی وضعیت ایمن سازی، معاینات جلدی، دهان و دندان، بینایی سنجی، شنوایی، گفتار سنجی و آمادگی تحصیلی ( هوش ) از جمله مراحلی است که دانش آموزان باید طی کنند. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: در شروع فعالیت های پایگاههای سنجش سلامت دانش آموزی در سال 73 ، 2 پایگاه در رشت آغاز به کار کرد که امسال 30 پایگاه ثابت پذیرای خانواده ها خواهند بود. جهان آرای درباره مدارک مورد نیاز جهت انجان سنجش اظهار داشت: اصل شناسنامه دانش آموز و والدین، کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس 4*3 و مبلغ 40 هزار تومان که فقط از درگاه پرداخت الکترونیکی قابل دریافت خواهد بود، از مدارک لازم برای ثبت نام در پایگاههای سنجش سلامت است.


محمدرضا احمدی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت درک شرایط روحی و روانی دانش آموزان در کنار اوضاع جسمی آنان یادآور شد: وجود فرزندان طلاق و برخی ناهنجاری های خانوادگی در جامعه سبب می شود تا مدیران ، معلمان و مربیان توجه بیشتری به اوضاع فرهنگی دانش آموزان داشته باشند. وی با اشاره تغییرات ماهوی در سطح جهان یادآور شد: محتوای کتابهای درسی باید با توجه به شرایط روز و مبانی دینی جامعه تغییر کند و در این راستا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آماده همکاری با مجلس است.



کریمی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه در صورت عدم وجود مشکل در پاسخگویی به سوالات از سوی نوآموزان، والدین این نوآموزان می‌توانند اقدام به ثبت نام آنها در مدارس عادی کنند، افزود: در صورت عدم پاسخگویی، نوآموز به پایگاه‌های تخصصی ارجاع و ارزیابی‌ها به صورت تخصصی انجام خواهد شد و بسته به نوع مشکل در مدارس عادی یا استثنایی ثبت می‌شوند.رقیه کریمی با تأکید بر اهمیت انجام طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای نوآموزان، گفت: اجرای اصولی این طرح با تعامل و همکاری اولیا نوآموزان، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی در افزایش بهره وری و ارتقا کیفیت آموزشی بسیار مؤثر است



گفتنی است در سال گذشته ۳۱ هزار و ۸۷۷ نوآموز در قالب این طرح مورد سنجش سلامت قرار گرفتند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۹۳۷ نفر دانش آموزان بدو ورود به مدرسه و ۱۰ هزار و ۸۶۶ نفر نیز پیش دبستانی بودند






  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 3092
کلمات کلیدی