• انتشار: 1400/03/30 - 08:36
  • تعداد بازدید: 1034
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آغاز جلسات آموزشی مسئولین پایگاه های سنجش شهرستانهای استان تهران

جلسات آموزشی مسئولین پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شهرستانهای استان تهران برگزار شد.

4695.mp3 آغاز جلسات آموزشی مسئولین پایگاه های سنجش شهرستانهای استان تهران
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی  اداره آموزش و پرورش استثنایی  شهرستانهای استان تهران، عبدالرضا دژن  رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی  شهرستانهای استان تهران از جلسات آموزش مسئولین پایگاه های سنجش استان که  از تاریخ 24 لغایت 29 خرداد ماه در محل سالن آیت الله رفسنجانی (ره) برگزار شد بازدید نمود.
عبدالرضا دژن گفت: در اجرای برنامه سنجش سال ۱۴۰۰ دو مسئله حائز اهمیت  نیروی انسانی و تجهیزات  هستند، در صورتی مجموعه به اهداف تعیین شده خواهد رسید که هر دوی این دو مؤلفه از کیفیت خوبی برخوردار باشند. مسئولین  حساسیت ویژه داشته و همگام با سایر عوامل اجرایی سنجش در کاهش نواقص احتمالی موجود تلاش نمایند.
وی افزود: عوامل اجرایی پایگاه های تخصصی از هرگونه برچسب زنی به نوآموزان خودداری نموده و فقط روند درست و قانونی غربالگری را براساس شرح وظایف محوله اجرا نمایند.در این پایگاه‌ها وضعیت آمادگی جسمانی، سلامت بینایی، شنوایی و وضعیت توان یادگیری نوآموزان سنجیده می‌شود و در نهایت آمادگی آنان برای آموزش‌پذیری در دوره دبستان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
دراین جلسه کارشناس مسئول سنجش، کارشناس آماربرنامه سنجش، کارشناس مالی و کارشناس سنجش و تشخیص استان در خصوص کار با سامانه سنجش و کاربرگ های ارجاعات و سایر وظایف نیروهای مسئول و منشی پایگاه، کاربرگ های مالی سنجش و مدیریت مالی سامانه، نظارت مسئولین پایگاه بر کار سایر عوامل اجرایی نکات مهم را بیان کردند.
 قاسمی نیا کارشناس مسئول سنجش استان گفت: این جلسات که از ساعت  30/8 لغایت  12 برگزار شد مسئولین پایگاه های سنجش با مراحل ارزیابی نوآموزان بدو ورود به دبستان آشنا شدند. وی در ادامه به تشریح وظایف مسئول و منشی پایگاه، شرایط فیزیکی اتاق آزمایندگان، نحوه ارجاع نوآموزان به پایگاه های تخصصی ، مراحل تسویه مالی پایگاه ها و همچنین پیشگیری از انتقال ویروس بیماری کووید 19 پرداختند.
قاسمی نیا  اظهار کردند که جهت جلوگیری از انتقال ویروس کرونا کلیه عوامل پایگاه های سنجش  و همچنین مراجعان ملزم به استفاده از ماسک بوده  و  پایگاه سنجش حداقل روزانه دو بار ضدعفونی  گردد.  در ضمن ارزیابان مستقر در پایگاه ملزم به ضدعفونی کردن دست نوآموزان در هنگام ورود و خروج به اتاق ارزیابی  می باشند.
در این جلسات  کارشناس آمار سنجش، آموزش کار با سامانه و ثبت اطلاعات نو آموزان را به صورت کارگاهی  به مسئولین پایگاه ها آموزش دادند.
شایان ذکر است هزینه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال جاری مبلغ 50 هزار تومان می باشد که در پایگاه سنجش توسط دستگاه pos از اولیا دریافت می گردد.
 
  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4695
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید