• انتشار: 1397/04/12 - 12:06
  • تعداد بازدید: 455
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آغاز طرح سنجش سلامت بیش از ۴۰ هزار نوآموز در هرمزگان

طرح‌ سنجش سلامت بیش از ۴۰ هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستان و دبستان از دوم تيرماه در هرمزگان آغاز شده و كارش را ادامه مي دهد.

1067.mp3 آغاز طرح سنجش سلامت بیش از ۴۰ هزار نوآموز در هرمزگان

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، دانش هاشمي پور مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در آیین افتتاح پایگاه سنجش سلامت ناحیه یک بندرعباس افزود: همزمان   25 پایگاه سنجش در سراسر استان کار سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به پیش دبستان و دبستان را برابر دستورالعمل های وزارت آموزش و‌ پرورش بر عهده دارند.


دانش هاشمی پور افزود: در این طرح  دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با آموزش و پرورش همکاری دارد و  191 نفر نیروی تخصصی خدمات لازم را ارائه خواهند داد.


مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان همچنین با اشاره به اهداف این طرح گفت: شناخت مشکلات نوآموزان قبل از آغاز سال تحصیلی مهمترین هدف این طرح است و کودکان از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، وزن و قد، اختلالات دهان و دندان، تغذیه و روان شناسی سنجش می شوند.


وی اضافه کرد: در صورت مشاهده اختلال در سلامت، نوآموزان به دو مرکز تخصصی ارجاع داده می‌شوند.


هاشمی پور بیان داشت: برای سنجش نوآموزان به همراه داشتن پرینت نوبت سنجش، شناسنامه والدین نوآموز، شناسنامه کودک، کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس سه در چهار از نوآموز و همچنین مبلغ ۲۵هزار تومان به عنوان هزینه سنجش، در زمان مراجعه به  پایگاه الزامی است.


سال گذشته ۴۸هزار نوآموز در استان سنجش سلامت شدند.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 1067
کلمات کلیدی