• انتشار: 1399/04/31 - 14:09
  • تعداد بازدید: 1176
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
استان مازندران

آغاز فعالیت برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان سال 99

با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان سال 99 آغاز شد

3353.mp3 آغاز فعالیت برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان سال 99


به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش  استثنایی مازندران؛ « علیرضا سعدی پور»  مدیر کل آموزش و پرورش استان ، سید حسین قاسمی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی ،  میرشفیعی معاون آموزش ابتدایی اداره کل و ام البنین محمدی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری در آیین افتتاح برنامه سنجش بدو ورود به دبستان که در مدرسه شهید میوه چین ساری برگزار شد حضور داشتند.


رئیس اداره  آموزش و پرورش  استثنایی و دبیر اجرایی طرح سنجش مازندران  با اشاره به اینکه در این طرح سنجش حدود 23000 نوآموز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: انجام سنجش در 23 پایگاه اصلی و 17 پایگاه فرعی، صورت خواهد گرفت.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این پایگاه ها علاوه بر سنجش تحصیلی نوآموزان،  امکانات لازم به جهت بینایی سنجی و شنوایی سنجی و بهداشت نیز  تعبیه شده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش آمده به سبب ویروس کرونا،خانواده‌های محترم با نوبت‌دهی که از قبل صورت می گیرد اقدام به انجام امور مربوط به سنجش خواهند پرداخت.


قاسمی ، با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و نوآموزان با توجه به موقعیت جغرافیایی محل زندگی خانواده آنها مورد سنجش قرار خواهند گرفت، خاطرنشان کرد:  روزانه حدود 20 دانش آموز و نوآموز مورد سنجش قرار میگیرند و ثبت نام دانش‌آموزان و نوآموزان هم با توجه به همین آیتم انجام خواهد گرفت..


سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه یکی از ساحت‌های مهم در سند تحول بنیادین برای دانش‌آموزان ، ساحت تربیت بدنی سلامتی و تندرستی است، افزود: رشد متعادل و متوازن دانش‌آموز برای پیشبرد اهداف آموزشی و کشف استعدادهای بالقوه دانش آموزان  و تبدیل آن به استعدادهای بالفعل مورد توجه است که این امر توسط سنجش مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.


لازم به ذکر است  مدیرکل آموزش و پرورش و هیات همراه در حاشیه افتتاح طرح از پایگاه سنجش مستقر در مدرسه شهید میوه چین بازدید بعمل آوردند .


سلمان زاده کارشناس مسئول سنجش  آموزش و پرورش استثنایی   با اشاره به اهمیت برپایی این طرح  افزود: این طرح که از نیمه دوم تیرماه آغاز شده با در نظر گرفتن تمامی پروتکل های بهداشتی در پایگاههای سنجش فعال در استان انجام می شود و انتظار می رود تا  پایان مرداد ماه به پایان برسد .



  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 3353
کلمات کلیدی