• انتشار: 1396/10/25 - 08:48
  • تعداد بازدید: 417
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان:

آموزش فراگیر، لازمه تحقق عدالت آموزشی است

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: آموزش فراگیر ، لازمه تحقق عدالت آموزشی و برابر سازی فرصت های آموزشی برای دانش آموزان استثنایی است.

699.mp3 آموزش فراگیر، لازمه تحقق عدالت آموزشی است


به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، مهران باهری در جمع معلمان رابط تلفیقی شهر کرمان خاطر نشان کرد: در آموزش فراگیر تمامی دانش آموزان صرف نظر از تفاوت ها و سطح توانمندیهایشان تحت پوشش آموزش موثر و مناسب قرار می گیرند.



وی با بیان اینکه آموزش فراگیر برای تامین نیازهای همه دانش آموزان طراحی شده است اظهار کرد: فراگیر سازی دانش آموزان استثنایی ضرورتی انکار ناپذیر در راستای حضور مستقل این دانش آموزان در جامعه است.


 


باهری با عنوان اینکه  آموزش فراگیر فراتر از نتایج تحصیلی آن است ، تسهیل فرایند یاددهی- یادگیری ،تقویت رشد عاطفی و اجتماعی ، تحریک تمامی جنبه های یادگیری و فراهم نمودن زمینه مناسب برای رضایت دانش آموزان استثنایی با دانش آموزان عادی را از مهمترین مزایای آموزش و پرورش فراگیر دانست.


 


سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان عدم توجه تخصصی به تفاوت های فردی و عدم وجود نگرش مثبت در معلمان نسبت به تحصیل دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی را از مهمترین چالش های پیش روی آموزش فراگیر در استان بر شمرد.


 


مهران باهری با بیان اینکه نگرش معلمان نسبت به دانش آموزان استثنایی در فراگیر سازی تعیین کننده است بر تغییر نگرش معلمان در مدارس نسبت به تحصیل دانش آموزان تلفیقی تاکید کرد.


وی از تحصیل 465 دانش آموز استثنایی استان با معلولیت های جسمی – حرکتی ، شنوایی ،بینایی و رفتاری در مدارس عادی به صورت تلفیقی خبر داد.


 


باهری خطاب به رابطان تلفیقی گفت: شما گوش شنوای دانش آموزان ناشنوا  و چشم بینای دانش آموزان نابینا هستید پس باید به جدیت پیگیر ارائه خدمات طرح حمایتی و مزایای برنامه توانبخشی این دانش آموزان باشید.


 

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 699
کلمات کلیدی