• انتشار: 1398/02/28 - 13:08
  • تعداد بازدید: 575
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

آموزش فراگیر تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان آموزش فراگیر وبرقرای فرصت های برابر آموزشی را اساس تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد.

1777.mp3 آموزش فراگیر تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، خلیل رنجبر در کارگاه تخصصی فراگیر سازی آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه که با حضور مدیران مدارس پشتیبان ومعلمان رابط مدارس عادی برگزارشد ؛ از افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه در طرح آموزش تلفیقی فراگیر خبرداد و گفت : آموزش و یادگیری به صورت برابر وتحصیل در مدارس عادی در کنار هم سالان حق دانش اموزان با نیازهای ویژه است.


رییس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان كردستان گفت : در سال تحصیلی جاری 600 دانش آموز تلفیقی فراگیر دارای آسیب شنوایی ، بینایی ومعلول جسمی - حرکتی ، 3500 دانش اموز دیر آموز در پایه های اول تا سوم و 1900 دانش آموز دارای اختلالات یادگیری در پایه های اول تا ششم مدارس عادی دوره ابتدایی ازخدمات ، شیوه ها وراهبردهای درمانی ،حمایتی ،آموزشی وپرورشی آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان بهره مند شدند.


رنجبر با اشاره به اینکه رویکرد فراگیرسازی آموزش برای همه دانش آموزان با نیازهای ویژه از برنامه های جدی آموزش وپرورش استثنایی است ،خاطر نشان کرد :دانش آموزان با نیازهای ویژه علاوه بر تحصیل باید مهارت های مورد نیاز برای حضور در جامعه وتعامل با دیگران را بیاموزند واز خدمات انسانی واجتماعی همانند دیگران بهرمند شوند.


وی درادامه با برشمردن عدالت آموزشی بعنوان آرمان والای همه نظام های آموزشی وتأکید بر اصل آموختن برای بهتر زیستن، افزود : دستیابی به فرصت های برابر اجتماعی وتسهیل آموزش همه جانبه در راستای دسترسی همگان به آموزش و پرورش فراگیر بعنوان یک تحول بنیادین در آموزش وپرورش در حال فراگیر شدن است.


رنجبر با بیان اینکه 10 تا 15 درصد افراد هر جامعه دارای نیازهای ویژه می باشند افزود :آموزش تلفیقی ، به عنوان رويكرد و راهبردي نوين در جهت تحقق شعار بين المللي « آموزش براي همه است» که در آن دانش آموزان با نیاز های ویژه در واحد های آموزشی عادی  در تمامی دوره های تحصیلی در کنار سایر دانش آموزان جای دهی شده و با بهره گیری از برنامه های درسی مشترک و تمهید انطباق های محیطی و مناسب سازی برنامه ی درسی با پشتیبانی معلم مرجع به تحصیل می پردازند.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 1777
کلمات کلیدی