• انتشار: 1398/10/07 - 10:00
  • تعداد بازدید: 457
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کردستان

آموزش های جبرانی به 200 دانش آموز دیرآموز در سنندج ارائه می شود .

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از ارائه آموزش های جبرانی، برنامه های پرورشی وتوانبخشی به 200 دانش آموز دیرآموز پایه اول دوره ابتدایی مدارس عادی در سنندج خبرداد.

2338.mp3 آموزش های جبرانی به 200 دانش آموز دیرآموز در سنندج ارائه می شود .

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان،خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان  در حاشیه بازدید از کلاس های مکمل آموزشی دانش آموزان دیرآموز پایه اول دوره ابتدایی مدارس عادی نواحی 1و2سنندج اظهار داشت: تلفیق دیرآموزان در کلاس های عادی و انجام مداخلات بهنگام تحول در توسعه آموزشی،پرورشی و حمایتی برای دانش آموزان دیرآموز است.


خلیل رنجبر با بیان اینکه این کلاس ها از 21 آذرماه جاری شروع وتا پایان اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، افزود: تعداد دانش آموزان در این کلاس ها حداکثر 10 نفر است ودرروزهای پنج شنبه هرهفته برای دانش آموزان دیرآموز به مدت 3 ساعت تشکیل می شود.


رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان بر ارائه محتوای مکمل و تدوین برنامه جامع متناسب با نیاز های آموزشی و روانی دانش آموزان دیر آموز تاکید کرد و گفت بسته تخصصی آموزشی 38 جلسه ای ویژه دانش آموزان دیرآموز پایه اول دوره ابتدایی مدارس عادی توسط آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان تهیه وتدوین شده است.


وی اظهارداشت: از سال 95 که برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی در استان آغاز شده مداخلات بهنگام وبرنامه های آموزشی ارزشمندی برای دیرآموزان با هدف ارتقای توانایی های یادگیری و ارائه راهکارهای جلوگیری از تکرار پایه برای آنان اجرا شده است .


رنجبرتصریح کرد : یکی از مهم ترین چالش ها در دوره ابتدایی حضور دانش آموزان دیر آموز در این دوره تحصیلی می باشد که با برنامه ریزی های اجرایی و تأمین هزینه های جانبی  اقداماتی در راستای بهبود کیفیت آموزشی وارائه حمایت های تکمیلی به این دانش آموزان با هدف تسهیل فرآیند وارتقای ظرفیت یادگیری صورت پذیرفته است .


وی به اهمیت برگزاری کلاس های جبرانی، مراقبت های آموزشی برای دانش آموزان دیرآموز و تعیین سطح توانایی ها و ضعف های آنان اشاره و گفت: دانش آموزان دیر آموز در مقایسه با هم سالان خود در مهارت های شناختی ،روانی و حرکتی ضعیف تر عمل می کنند


رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اعلام کرد: مداخله های اولیه بیانگر یک نظام حمایتی- آموزشی است که می کوشد از نخستین فرصت ممکن پس از شناسایی کودک دارای نیازهای ویژه، کودک و خانواده اش را مورد حمایت، توان بخشی و آموزش قرار دهد.


رنجبراظهارداشت:دانش آمـوزان دیرآمـوز از لحـاظ ظاهـری بـا دانش آمـوزان عـادی تفاوتـی ندارنـد و ماننـد دانش آمـوزان عـادی در مدارس عادی پذیرفتــه می شــوند. بدین ترتیب دانش آمــوزان دیرآمــوز در برنامــه آموزشــی مــدارس عــادی بــا مشــکلات زیادی مواجــه شــوند مگــر ایــن کـه تحـت نظـارت و راهنمایـی ویـژه قـرار گیرنـد و جهت گیـری برنامــه درســی آن هــا بــه ســمت فعالیتهــای کاربــردی و واقعــی زندگــی روزمــره باشــد.


وی افزود :یکی از مؤثرترین را ههای تحقق عدالت اجتماعی تأمین فرصت های یکسان برای دسترسی عموم افراد جامعه به آموزش وپرورش است چون این دانش آموزان با هر میزان بهره هوشی پس از پایان تحصیلات به جامعه ای وارد می شوند که دیگر هیچ مرزی میان افراد کشیده نمی شود وهمه باید دریک جامعه گسترده با هم به تفاهم برسند .


  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 2338
کلمات کلیدی