• انتشار: 1400/04/28 - 08:16
  • تعداد بازدید: 1206
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آیین افتتاحیه طرح ارزیابی شایستگی های حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان در خراسان شمالی

آیین افتتاحیه طرح ارزیابی شایستگی های حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان خراسان شمالی با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

4850.mp3 آیین افتتاحیه طرح ارزیابی شایستگی های حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان در خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل  سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی  اداره  آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه سنین 3 تا 6 سال سنین طلایی رشد حرکتی کودکان محسوب می شود و شایستگی های حرکتی بروز و ظهور میکند، ارزیابی ویژگی های حرکتی، نیازسنجی و ثبت اطلاعات پایه حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان، می تواند در جهت کیفیت بخشی به اجرای درس تربیت بدنی با هدف بهبود ارتقاء سواد حرکتی و کشف نقاط قوت و ضعف حرکتی نوآموزان پیش از دبستان، موثر بوده و بستری برای رشد و توسعه ساحتهای تعلیم و تربیت را فراهم نماید.

علی متقیان گفت: در سال‌ تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با همکاری معاونت تربیت بدنی وسلامت  اداره کل آموزش و پرورش استان وآموزش و پرورش استثنایی برای ۵۰۰ نوآموز دختر و پسر بدو ورود به دبستان  ھمزمان با  طرح سنجش انجام شود.

وی افزود: در این طرح، چهار مولفه  شامل تعادل ایستا و پویا، هماهنگی بینایی حرکتی، چابکی و استقامت عضلانی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و اگر دانش آموزی دچار اختلال حرکتی باشد به پایگاه های ذیربط ارجاع و خانواده آنها پیگیر رفع و اصلاح حرکتی  دانش آموز خود می‌شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح ملی توسعه سواد حرکتی و آمادگی جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان است.
رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: تاکنون 14 هزار و 263 نوآموز جهت انجام  سنجش نوبت گیری کرده اند که در مجموع 6هزار و 294 کودک از ابتدای طرح در پایگاه های سنجش آموزش و پرورش این استان مورد ارزیابی قرار گرفتند.
 دبیر اجرایی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان افزود: نوآموزان استان در ۱۵ پایگاه، شامل ۱۴ پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه تخصصی است که در صورت تشخیص احتمال نارسایی، نوآموزان در  سنجش اولیه برای بررسی بیشتر به مراکز تخصصی معرفی خواهند شد.
متقیان اظهار داشت: همه پایگاه های سنجش استان فعال و قرار است  ۱۹ هزار و ۵۴۶ کلاس اولی در آن سنجش شوند.

 
  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4850
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید