• انتشار: 1400/04/07 - 09:06
  • تعداد بازدید: 712
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آیین افتتاحیه پایگاه های سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان کرمانشاه برگزار شد

آیین افتتاحیه پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار شد.

4732.mp3 آیین افتتاحیه پایگاه های سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان کرمانشاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه، در آیین افتتاحیه پایگاه های سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی بدو ورود به دبستان با حضور دکتر مجید یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، علی محمد بیگی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، خانم فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان، علیرضا فرهنگیان رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ استان و هیئت‌های همراه در پایگاه اقبال شهر کرمانشاه برگزار شد،  پایگاه های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی  استان به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کردند.
  مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه،در این مراسم و در مصاحبه رسانه ای گفت: استان ما امسال سنجش بیش از ۳۳ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان را برآورد کرده است که پیش بینی می شود همه این تعداد در کلاس اول دبستان ثبت نام شوند. در کنار این تعداد ۳۰ هزار نفر هم به پیش دبستانی ورود پیدا خواهند کرد.
یزدان پناه در ادامه گفت:از تعداد  ۳۳ هزار نفر امسال پایه اولی خواهند شد ۵۰۰۰ نفر پیش دبستانی سال قبل سنجش شده اند و  برنامه ریزی شده است که دوازده نفر دیگر نیز به جز کلاس اولی ها در دوره پیش دبستانی سنجش شوند. با این اعتقاد که نوآموزی که قصد ورود به دبستان را دارد، اگر یک سال پیش از آن سنجش شود اختلالات به هنگام تشخیص داده می شود فرصت خواهد داشت که یک سال به بهره هوشی اضافه شود و راهکارهای ممکن در این زمینه ارائه شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه ۳۳ پایگاه ثابت، ۱۳ پایگاه سیار و یک پایگاه ثابت تخصصی با ۲۵۰ نیروی انسانی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی مشغول به کار می باشند گفت: امیدواریم در سال های آتی زمینه ای فراهم شود که به اندازه عدد پیش دبستانی ها قبل از ورود به دبستان مقدمات سنجش فراهم گردد.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4732
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید