• انتشار: 1398/04/15 - 14:53
  • تعداد بازدید: 448
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آیین افتتاح پایگاه های سنجش سلامت استان خراسان شمالی

فعاليت پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان خراسان شمالی به طور رسمي آغاز شد.

1837.mp3 آیین افتتاح پایگاه های سنجش سلامت استان خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، عليمتقیان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالي در مراسم افتتاحيه اين پايگاهها با بیان اینکه برنامه سنجش نوآموزان تا پایان شهریور ماه امسال ادامه دارد اظهار داشت: امسال ۱۸ هزار نفر شامل ۱۰ هزار کلاس اولی و هشت هزار پیش دبستانی زیر پوشش طرح سنجش قرار می گیرند.


وی افزود: خدمات برنامه سنجش در ۱۲ پایگاه انجام می شود و در این برنامه، نو آموزان و پیش دبستانی ها به لحاظ بینایی، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، وضعیت جسمانی، پایش رشد و وضعیت سلامت مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند.


متقیان اظهار داشت: در این طرح ۳۰۰ هزار ریال از نوآموزان دریافت می شود و در صورتی که خانواده ها در موعدی که در نوبت دهی ذکر شده مراجعه نداشته باشند، برای سنجش ها ۱5۰ هزار ریال جریمه می شوند.


به گفته رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی در سال گذشته ۱۷ هزار و 58 نوآموز و پیش دبستانی به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده و مورد ارزیابی قرار گرفتند.


متقیان درباره نتایج طرح سنجش 97 گفت: در سال گذشته4133 نفر به مرحله تخصصی سنجش ارجاع شده و  یک درصد از این نوآموزان به مدارس با نیازهای ویژه جهت دریافت خدمات رایگان آموزشی و توانبخشی هدایت شدند.


وی گفت: در سال تحصیلی گذشته ۷۵۰ نفر دانش آموز بدو ورود به مدرسه از سنجش بازمانده اند که باید امسال در طرح سنجش شرکت کنند تا ثبت نام آنان در مدارس تکمیل شود.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 1837
کلمات کلیدی