• انتشار: 1400/12/11 - 10:26
  • تعداد بازدید: 925
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل صورت گرفت،

اجرای برنامه جبران تثبیت یادگیری برای دانش آموزان با نیازهای ویژه استان

با حضور رئیس، معاون، کارشناس مسئول آموزش وتوانبخشی و کارشناسان آموزش جلسه ای با دستورکار اجرای برنامه جبران تثبیت یادگیری برای دانش آموزان با نیازهای ویژه استان اردبیل دراتاق معاون اداره برگزار شد .

5789.mp3 اجرای برنامه جبران تثبیت یادگیری برای دانش آموزان با نیازهای ویژه استان
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی اردبیل، محمد شفائی رئیس اداره اعلام داشت: از آموزش مجازی برای جلوگیری از رکود تعلیم و تربیت در شرایط سخت کرونایی با تلاش و زحمت همکاران استفاده شد اما آموزش مجازی جای آموزش حضوری را پر نمی کند  و برای همه دانش آموزان به طور یکسان سودمند نبوده و موجب شد تا بین دانش آموزان و معلمان در کلاس درس فاصله بیفتد.
 
شفای با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی افت حصیلی دانش آموزان در آموزش مجازی را عدم ارتباط چهره به چهره میان معلم و دانش آموز عنوان کرد و افزود: انتقال مفاهیم علمی و آموزشی و مهارت های اجتماعی و برقراری تعاملات انسانی و بین فردی به صورت حضوری میسر می گردد  تا شاهد افت تحصیلی در میان دانش آموزان نشویم.
 
وی اظهار داشت : وزارت آموزش و پرورش و به تبع آن سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به منظور بهره گیری از فرصت های آموزشی و تثبیت یادگیری به نوآموزان و دانش آموزان استثنایی و نیز کاهش افت تحصیلی ناشی از آموزش های غیرحضوری برنامه های تحت عنوان جبران تثبیت یادگیری در دستور کار دارد که در این  برنامه کلاس های جبرانی طی دو مرحله برای دانش آموزان برگزار می شود.
 
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ضمن تاکید بر اجرای صحیح  بخشنامه توسط کارشناسان و مدیران مدارس  گفت: همه ی گروه های دانش آموزی در حوزه آموزش و توانبخشی شامل این بخشنامه می شوند برای اجرای هرچه بهتر این برنامه بایستی جلساتی از طریق پیام رسان شاد، برگزاری جلسه آموزش خانواده و...توسط مدیران  مدارس در راستای توجیه والدین و آشنایی آنها با اهداف این برنامه صورت گیرد .
 
درپایان این جلسه، برای اجرای بهتر برنامه جبران تثبیت یادگیری، هر کارشناس اطلاعات کافی از تعداد کلاس ها و جلسات مورد نیاز برای دانش آموزان تحت پوشش حوزه کارشناسی خود کسب نماید و برای اجرای باکیفیت این برنامه  خودشان در کلاس های مجازی حضور فعال داشته باشند  و در جلسه بعدی گزارشی از روند اجرای برنامه  ارائه دهند.
 
 
  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 5789
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید