• انتشار: 1398/12/14 - 09:12
  • تعداد بازدید: 502
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
آذربایجان شرقی

اجرای دستورالعمل آموزشی،پرورشی و توانبخشی در شرایط تعطیلی مدارس

مریم خوشبخت رییس اداره استثنایی گفت : تعطیلی مدارس بعلت شیوع ویروس کرونا در کشور ، فرصت خوبی برای راه اندازی مدرسه مجازی می باشد.

2619.mp3 اجرای دستورالعمل آموزشی،پرورشی و توانبخشی در شرایط تعطیلی مدارس

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان شرقی، مریم خوشبخت رییس اداره استثنایی از ارسال دستور العمل آموزشی،پرورشی و توانبخشی در شرایط تعطیلی مدارس ، به مدارس استان خبر داد.


خوشبخت گفت : دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور که از طریق ویدئوکنفرانس های پی در پی با سازمان نحوه اجرای آن بررسی شده است، به ﻣﻨﻈﻮر اﻓﺰاﯾﺶ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺧﺪﻣﺎت آﻣﻮزﺷﯽ، ﭘﺮورﺷﯽ، ﺗﻮانﺑﺨﺸﯽ و ﻣﺸﺎوره در ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﺪارس اﺳـﺘﺜﻨﺎﯾﯽ و ﻣﺮاﮐﺰ ﻣﺸﮑﻼت وﯾﮋه ﯾﺎدﮔﯿﺮی و ﻣﺮاﮐﺰ راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ و ﻣﺸﺎوره ﺧﺎﻧﻮاده دارای ﻧﯿﺎزﻫﺎی وﯾﮋه و داﻧﺶ آﻣـﻮزان ﺗﻠﻔﯿﻘـﯽ  و ﻓﺮاﮔﯿﺮ ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ ﺳﺎزﻣﺎن آﻣﻮزش و ﭘﺮورش اﺳﺘﺜﻨﺎﯾﯽ اﺟﺮا ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.


وی تاکید کرد : اجرای ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ باید ﺑﺎ ﻣﺸﺎرﮐﺖ و ﺗﻌﺎﻣﻞ اوﻟﯿﺎی ﻣﺤﺘﺮم داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺻﻮرت ﭘﺬﯾﺮد  و ﺟﻬﺖ اﺟﺮای ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎ ﻫﯿﭻ ﮔﻮﻧﻪ ﻫﺰﯾﻨﻪ ای ﺑﻪ داﻧﺶ آﻣﻮزان و اوﻟﯿﺎی آﻧﺎن ﺗﺤﻤﯿﻞ ﻧﮕﺮدد .


خوشبخت تصریح کرد : داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﺎ ﻧﯿﺎز ﻫﺎی وﯾﮋه دارای ﻫﻮش ﺑﻬﺮ ﻋﺎدی (ﻣﺸﮑﻼت وﯾـﮋه  ﯾﺎدﮔﯿﺮی، آﺳﯿﺐ دﯾﺪه ﺷﻨﻮاﯾﯽ،آﺳﯿﺐ دﯾﺪه ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ ﭼﻨﺪ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﺘﯽ و اﺧﺘﻼل ﻃﯿﻒ اﺗﯿﺴﻢ در آﻣﻮزشﻫﺎی ﺧﺎص و ﺗﻠﻔﯿﻘﯽ ) از ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی ﺷﺒﮑﻪ آﻣﻮزش ﺻﺪا و ﺳـﯿﻤﺎ در ﺗﻤـﺎﻣﯽ دوره ﻫـﺎی ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ استفاده نمایند.


وی افزود : در این زمینه امکان ترجمه مطالب آموزشی به زبان اشاره نیز ایجاد خواهد شد تا اﻧﺘﻘﺎل ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ آﻣﻮزﺷﯽ از ﻃﺮﯾﻖ ﺷﺒﮑﻪ آﻣﻮزش  ﺑﺎ زﺑﺎن اﺷﺎره و ﯾﺎ زﺑﺎن درﮐﯽ ﺑﺮای داﻧﺶآﻣﻮزان آﺳـﯿﺐ  دﯾﺪه ﺷﻨﻮاﯾﯽ نیز فراهم گردد.


رئیس اداره استثنایی استان به واﻟﺪﯾﻦ توصیه کرد: در زﻣﺎن ﭘﺨﺶ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ از ﺷﺒﮑﻪ آﻣﻮزش ﻫﻤﺮاه ﻓﺮزﻧﺪان ﺧﻮد حضور داشته باشند و در صورت لزوم ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ آﻣﻮزﺷﯽ ﺷﺒﮑﻪ آﻣﻮزش را ضبط نمایند.


خوشبخت از مدیران مدارس و مراکز مشکلات ویژه یادگیری خواست درس اﻓﺰار و ﻟﻮح ﻫﺎی ﻓﺸﺮده  ارﺳﺎل ﺷﺪه از ﺳﻮی ﺳﺎزﻣﺎن آموزش و پرورش استثنایی کشور ( ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ آﻣﻮزﺷﯽ ﻣـﺪاد و...) را به معلمان و والدین ارائه داده و ایشان را راهنمایی نمایند تا ضمن ایجاد و عضویت در ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎی ﭘﯿﺎم رﺳﺎن داﺧﻠﯽ مربوط به هر پایه ، ﻓﺎﯾﻞ ﻫﺎی ﺻﻮﺗﯽ و ﺗﺼـﻮﯾﺮی مرتبط با هر درس را بعد از تایید مدیر ، دریافت و استفاده نمایند.


مریم خوشبخت اذعان کرد: برای داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﺎ ﮐﻢ ﺗﻮاﻧﯽ ذﻫﻨﯽ نیز ﻣﺤﺘﻮاﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮ روی ﭘﺎﯾﮕﺎه اﻃﻼع رﺳﺎﻧﯽ سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و اداره استثنایی استان بارگزاری خواهند شد.


وی همچنین خاطر نشان کرد: در مورد ﺗﻮان ﺑﺨﺸﯽ و ﻣﺸﺎوره و ﻣﺪد ﮐﺎری نیز آﻣﻮزش ﻫﺎی ﻻزم از ﻃﺮﯾﻖ ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎی  ﭘﯿﺎم رﺳـﺎن داﺧﻠـﯽ پیگیری شده همکاران محترم روﻧﺪ درﻣﺎن را ﺑﺎ واﻟﺪﯾﻦ اداﻣﻪ و ﭘﯿﮕﯿﺮی ﻫﺎی ﻻزم را در اﯾﻦ ﺧﺼﻮص اﻧﺠﺎم دﻫند.


خوشبخت در پایان اعلام کرد: در این طرح که به صورت شبکه ای و مویرگی در تمام مدارس و مراکز اجرا خواهد شد مدارس استان به صورت قطب های ده گانه تقسیم‌بندی شدند و مسئولیت نظارت بر هر قطب بر عهده یک کارشناس اداره و مسئولیت نظارت بر فعالیت آموزگاران بر عهده مدیر مدرسه خواهد بود.






  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2619
کلمات کلیدی