• انتشار: 1400/04/15 - 08:33
  • تعداد بازدید: 821
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای ۳۶ هزار نو آموزلرستانی/ پوشش ۹۹ درصدی کودکان

رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان با بیان اینکه امسال و براساس پیش بینی ها ۳۶ هزارنو آموز بد و ورود به دبستان مورد سنجش سلامت جسمانی وامادگی تحصیلی قرار می گیرند گفت : تاکنون ۱۳ هزارنوآموز اطلاعات خودرا در سامانه ثبت کرده نوبت دهی شده اندکه ازاین تعداد ۶۰۰۰ نفرمورد ارزیابی قرارگرفته و برای آنها گواهی سنجش صادر شده است .

4793.mp3 اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای ۳۶ هزار نو آموزلرستانی/ پوشش ۹۹ درصدی کودکان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره  آموزش و پرورش استثنایی لرستان، امیر اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی وامادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، اظهار کرد: این طرح از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.

وی، غربالگری نوآموزان و تعیین جایگاه آموزشی آن‌ها را مهمترین هدف اجرای طرح سنجش سلامت عنوان و از هدف‌گذاری پوشش ۹۹ درصدی نوآموزان لرستانی در این طرح طی سال جاری خبر داد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی لرستان با اشاره به فعالیت ۲۲ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در سراسر استان، افزود: ۲۱پایگاه ثابت شهری و یک پایگاه به صورت تخصصی در مرکز استان کار سنجش را انجام می دهند، ضمن اینکه در پایگاه تخصصی افراد دارای مشکلات بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی به طور تخصصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

اسماعیلی با بیان اینکه امسال و بر اساس پیش‌بینی‌ها ۳۶ هزار نوآموز مورد سنجش سلامت قرار می‌گیرند، گفت: تاکنون ۱۳ هزار نوآموز اطلاعات خود را در سامانه ثبت کرده و نوبت‌دهی شده‌اند که از این تعداد ۶ هزار نفر مورد ارزیابی قرار گرفته و برای آن‌ها گواهی سنجش صادر شده است.

وی تصریح کرد: در این طرح کودکان از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، دهان و دندان، پوست، مو و توده‌های بدنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، ضمن اینکه نتایج حاصل از این طرح می‌تواند مورد استفاده پژوهشگران اجتماعی و درمانی قرار گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی لرستان، ارائه گواهی سنجش سلامت نوآموز را شرط ورود دانش‌آموز به کلاس اول ابتدایی عنوان و خاطرنشان کرد: این اطمینان داده می‌شود که تمامی پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های سنجش سلامت رعایت می‌شود، از این‌رو انتظار می‌رود والدین بر اساس برنامه زمان‌بندی شده به پایگاه‌ها مراجعه کنند.

 
  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4793
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید