• انتشار: 1399/04/18 - 11:09
  • تعداد بازدید: 896
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
اصفهان

اجرای مطلوب طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی به افزایش کیفیت فرآیند یادگیری کمک می کند

محمد اعتدادی گفت: هدف طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، کیفی سازی حوزه تعلیم و تربیت و عدالت آموزشی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش ویژه ای دارد.

3279.mp3 اجرای مطلوب طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی به افزایش کیفیت فرآیند یادگیری کمک می کند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در هفدهمین روز از تیر ماه 1399، جلسه ستاد سنجش استان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، معاونین آموزش ابتدایی و توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل، معاون دانشگاه علوم پزشکی استان و تنی چند از مسئولین شهری برگزار شد. 


در این جلسه محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در سخنانی با اشاره به اهمیت و حساسیت فرآیند سنجش نوآموزان اظهار داشت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان مصوبه دولت در سال 1373 است و هدف این طرح کیفی سازی حوزه تعلیم و تربیت و عدالت آموزشی می باشد که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش ویژه ای دارد.


وی افزود: در فرآیند اجرای این طرح، 7 گروه تشکیل شده و دانش آموزان در مدارس مختلف با شرایط خاص شناسایی می شوند که این اتفاق به افزایش کیفیت فرآیند یادگیری کمک می کند.


اعتدادی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجرای طرح سنجش تصریح کرد: با همفکری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، 52 پایگاه ثابت، 2 پایگاه سیار و 6 پایگاه تخصصی برای این طرح در نظر گرفته شده که با نوبت دهی صحیح می توانیم بدون تجمع خانواده ها سنجش امسال را برگزار کنیم.


مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: پیش بینی های لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی در این پایگاه ها در نظر گرفته شده و امیدواریم با همت تمامی همکاران، این طرح به شایستگی اجرا شود؛ چرا که استان اصفهان این ظرفیت را دارد که با اجرای این طرح، موفقیت ویژه ای در کشور بدست بیاورد.


در ادامه این جلسه کمال حیدری معاون دانشگاه علوم پزشکی ضمن تشکر از اقدامات مفید و تاثیرگذار اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در دوران شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: ارتباط و همدلی بین اداره کل آموزش و پرورش استان و دانشگاه علوم پزشکی باعث شده تا این طرح در فضای تعاملی آماده اجرا باشد؛  از سوی دیگر یکی از مهمترین گروه های هدف جوانان و نوجوانان هستند که باید برای آن‌ها سرمایه گذاری کنیم.


وی خاطرنشان کرد: باید به دنبال درست کردن مسائل فرهنگی و زیرساخت ها در جامعه باشیم که بهترین دستگاه برای این امر آموزش و پرورش خواهد بود و هدف از برگزاری این جلسه هم بررسی راهکارهای مناسب برای خدمت رسانی بهتر به جامعه است.


همچنین محسن الماسی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی ادره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن ارائه گزارش آماری از برنامه های برگزار شده این اداره خاطر نشان کرد: سنجش یکی از تخصصی‌ترین فرآیندهای درحال انجام در آموزش و پرورش است که با کمک وزارت بهداشت در سطح کشور انجام می شود و اهدافی چون غربالگری به منظور صرفه جویی هزینه در تکرار پایه و کم شدن آمار مردودین و مداخلات به هنگام در پی دارد. 


وی افزود: از 28 تیرماه جاری پایگاه های سنجش فعالیت خود را آغاز می کنند که پیشنهاد می شود نماینده‌ای از دانشگاه علوم پزشکی به عنوان ناظر بهداشتی در تمام پایگاه‌های سنجش حضور داشته باشد.





  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 3279
کلمات کلیدی