• انتشار: 1402/05/21 - 06:00
  • تعداد بازدید: 470
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

اجرای پروژه نشاط وپویایی در مدارس با نیازهای ویژه کردستان

پروژه مهر با شعار دانش آموز بانشاط، مدرسه پویا با توسعه عدالت آموزشی ومشارکت اولیا در مدارس با نیازهای ویژه استان اجرا می شود.

7442.mp3 اجرای پروژه نشاط وپویایی در مدارس با نیازهای ویژه کردستان

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان؛ طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان  با اشاره به اینکه پروژه مهر یکی از دستاوردهای مهم در برنامه های آموزش وپرورش است، اظهار کرد: این پروژه با ابلاغ شیوه نامه وثبت نام دانش آموزان در مدارس آغاز شده است و هم اکنون در حال انجام است.

محمدی پروژه مهر را اقدامی در جهت شاداب سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان با نیازهای ویژه دانست و افزود: پروژه مهر با هدف سامان دهی و آماده سازی امکانات و وسایل آموزشی، توسعه شایستگی های معلمان ،ساماندهی مطلوب وتوانمندسازی نیروی انسانی، برنامه ریزی جهت ثبت، سفارش وتوزیع کتب درسی  وسنجش نوآموزان در حال اجرا است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان پروژه مهر را نمادی از همبستگی، تحول، مدیریت کار آمد و هدفمند در نظام تعلیم و تربیت و گامی برای سازماندهی و ساماندهی بهتر امور آموزشی عنوان کرد و گفت: مدیران مدارس نقش محوری در جلب مشارکت سایر ارگان ها برای همکاری بیشتر با مدارس و اجرای بهتر پروژه مهر در حوزه های مختلف آموزشی، اجتماعی و فرهنگی دارند.

وی با تأکید بر استفاده از تمامی امکانات وظرفیت های موجود در خدمت رسانی به دانش آموزان با نیازهای ویژه بیان کرد: کمبود نیروی آموزشی متخصص، تجهیزات آموزشگاهی وکارگاهی، عدم مناسب سازی فضاهای آموزشی و نبود زمینه اشتغال برای دانش آموزان فارغ التحصیل چالش های مهم پیش روی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان پروژه مهر را یک اقدام زیر بنایی مدیریت شده و نظام مند در شناخت مشکلات موجود در فضاهای آموزشی و ساماندهی بهینه نیروی انسانی دانست و ادامه داد: توجه به مدارس عادی دولتی رویکرد اصلی در اجرای برنامه‌های ستاد بازگشایی مدارس است.

محمدی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز فضای بیرونی و داخلی مدارس، تبلیغ، اطلاع رسانی، نظارت و ارزیابی برای اجرای بهتر پروژه مهر آغاز شده است، یادآور شد: هدفمندی و احساس مسئولیت مهری با نشاط را در مدارس استثنایی رقم خواهد زد.

وی اظهار داشت: کارگروه‌های مختلف باید با  تمهید سازوکارهای نظارتی بر اجرای مطلوب فعالیت‌ها در مدارس نظارت داشته و با بهره‌گیری از توان و تخصص  کارکنان زمینه ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی هرچه بهتر مدارس را فراهم کنند.

رئیس آموزش و پرورش استان در خصوص انتخاب و انتصاب مدیران  جدید مدارس تصریح کرد: انتخاب و انتصاب مدیران باید با حساسیت و دقت کامل صورت گیرد تا مدیرانی کارآمد و با انگیزه انتخاب شوند.

محمدی در ادامه گفت: ائمه جماعات و مسئولان نهادها وادارات همگام با مسئولان وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی هر چه بهتر مدارس، آموزش و پرورش سهیم هستتند.

گفتنی است پروژه مهر از برنامه های وزارت آموزش و پرورش است که  هر ساله در تابستان به منظور تمهید بازگشایی مطلوب و با برنامه مدارس  در آغاز سال تحصیلی برای اجرا ابلاغ و در مدارس اجرایی می شود.

کلیه فعالیت هایی که به منظور بهتر و باشکوه تر برگزار شدن بازگشانی مدارس از قبیل آماده نمودن و زیبا سازی فضاهای فیزیکی مدارس، اختصاص مناسب وساماندهی بهینه نیروی انسانی و تامین تجهیزات وامکانات مدارس برای آغاز سال تحصیلی و برگزاری جشن بازگشایی ویژه دانش آموزان پروژه مهر نام دارد .

این پروژه از سوی  وزارت آموزش و پرورش و ادارات کلید خورده و در مدارس اجرا یی می شود وموفقیت آن در مسیر مطلوب برگزار کردن سال تحصیلی جدید نیازمند ساماندهی به موقع امور آموزشی است.

در همین راستا کارگروه پروژه مهر در آموزش وپرورش استثنایی کردستان به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌ها و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس بر اساس 7 کارگروه: ساماندهی و بهسازی منابع ونیرو وتجهیزات، تبیین-تبلیغ و اطلاع رسانی، تأیید صلاحیت، نظارت و ارزیابی، مردمی سازی،آموزشی-تربیتی-تندرستی وعدالت تربیتی ونصیب آموزشی برابر، کار خود را آغاز کرده است.

  • گروه خبری : اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 7442
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید