• انتشار: 1397/04/20 - 15:49
  • تعداد بازدید: 451
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیر کل اموزش و پرورش استان مرکزی خبر داد:

ارزيابي 20 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان مرکزی در طرح سنجش

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی و رئیس ستاد هماهنگی اجرای طرح سنجش از اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی افزون بر 20 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و کودک پیش دبستانی در سطح استان مرکزی خبر داد .

1089.mp3 ارزيابي 20 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان مرکزی در طرح سنجش

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، شهریار فولادوند با اشاره به اجرای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و کودکان پیش دبستانی در تابستان امسال گفت: این طرح همانند سنوات قبل با مشارکت معاونت بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.


 وی با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از دوم تیرماه در استان آغاز شده، افزود: در سطح استان تعداد 19 مدرسه برخوردار از نظر امکانات سرمایشی و رفاهی به عنوان پایگاه سنجش جهت غربالگری اولیه نوآموزان بدو ورود به دبستان در نظر گرفته شده است .


فولادوند با اشاره به عملکرد پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان در سال گذشته، تصریح کرد: در سال 96 در مجموع، 28 هزار و 76  نفر کودک پیش دبستانی و نوآموز بدو ورود به دبستان مورد ارزیابی قرار گرفتند که شامل، 18 هزار و 628 نفر نوآموز بدو ورود به دبستان و  9 هزار و 448  نفر کودک پیش دبستانی  می شد.


مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، به منظور شناسایی کودکان با نیازهای ویژه و ارائه توصیه های بهداشتی، آموزشی و برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی مناسب برای آنان اجرا می شود، خاطر نشان کرد: این برنامه در دو مرحله شامل غربالگری و پس از آن مرحله تخصصی است که بر اساس نتایج آن نسبت به تعیین جایگاه آموزشی دانش آموزان اقدام می شود. 


وی گفت: سال گذشته، 23 هزار و 372 نفر از ارزیابی شدگان از پایگاه اولیه به مدرسه عادی و تعداد 4 هزار و 704  نفر  به مرحله تخصصی  هدایت شدند.


فولادوند افزود: دانش آموزان در بخش های بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی، سلامت و بهداشت، رفتاری، آمادگی تحصیلی و معاینات پزشکی در پایگاه های سنجش مورد ارزیابی قرار می گیرند.


 فولادوند در پایان افزود:به والدین توصیه می شود با توجه به اتصال سامانه سنجش و سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان (سناد) برای جلوگیری از بروز مشکل ثبت نام نوآموزان نسبت به مراجعه به موقع به مدارس و تعیین نوبت سنجش کودک خود اقدام و در موقع حضور در پایگاه از ایجاد هر گونه استرس و فشار روحی و روانی به کودکان جدا خودداری کنند.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 1089
کلمات کلیدی