• انتشار: 1397/06/11 - 10:25
  • تعداد بازدید: 413
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
محمدي خبر داد:

ارزیابی سلامت بيش از 26 هزار نوآموز دبستانی و پیش دبستانی در آذربایجان غربی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: تاکنون 26 هزار و 444 نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در پایگاههای سنجش سلامت استان مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

1208.mp3 ارزیابی سلامت بيش از 26 هزار نوآموز دبستانی و پیش دبستانی در آذربایجان غربی

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، عیسی محمدی با اعلام این خبر افزود: از این تعداد 26 هزار و 266 نفر نوآموز بدو ورود به دبستان و 178 نفر نوآموز بدو ورود به پیش دبستان است.


وی با اشاره به اینکه در صورت مشاهده هرگونه مشکل نوآموزان به پایگاه های تخصصی جهت ارزیابی های بیشتر ارجاع داده می شوند؛ افزود: 37 پایگاه در استان به ارائه خدمات به خانواده ها اقدام کردند که 6 پایگاه از آنها در ارومیه و بقیه در شهرستانها مستقر بودند.


دبیر سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان آذربایجان غربی گفت: در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان حدود 300 نفر عوامل اجرایی به کار گرفته شدند.


محمدی بیان کرد: هزینه اجرای طرح به ازای هر نوآموز 250 هزار ریال بوده است که در برخی مناطق روستایی و عشایری به صورت نیم بها و رایگان نیز انجام شد.


این مقام مسئول اذعان کرد: تاکنون 919 نفر بصورت نیم بها و 1159 نفر نیز بصورت رایگان پذیرش شده است.


گفتنی است سنجش شنوایی و بینایی و بررسی کارت واکسیناسیون، توده بدنی، نسبت قد به سن، سابقه بیماریها، بهداشت پوست و مو از موارد مورد ارزیابی در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان هستند.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 1208
کلمات کلیدی