• انتشار: 1396/09/18 - 14:43
  • تعداد بازدید: 461
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
امام جمعه موقت اهواز:

اشتغال 3 درصدي معلولين مورد توجه دستگاههاي اجرايي قرار بگيرد

امام جمعه موقت اهواز در مراسم روز جهانی معلولین اظهار کرد: اشتغال 3 درصدی معلولین یک قانون است که باید مورد توجه دستگاه های اجرایی قرار بگیرد.

606.mp3 اشتغال 3 درصدي معلولين مورد توجه دستگاههاي اجرايي قرار بگيرد

به گزارش روابط عمومی و امور بين الملل سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، آیت الله سید ابولحسن حسن زاده در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولین گفت: علی رغم اینکه مشکل امروز جوانان ما بیکاری است اما دستگاه های اجرایی در استان باید به قانون اشتغال 3 درصدی معلولین عمل کنند و آنها را به کار بگیرند.


 


وی با اشاره به اینکه معلولین حق حضور در جامعه دارند و کسی حق ندارد این حق را از آنان سلب کند، تصریح کرد: وظیفه تمامی حکومت هاست که حقوق اقشار مختلف جامعه را رعایت کنند و آموزه های دینی نیز بر این موضوع تاکید دارند.


 


آیت الله حسن زاده خاطر نشان کرد: امروزه ایجاد توسعه در جامعه لازمه اش آموزش است از این رو باید به آموزش معلولین توجه خاصی صورت بگیرد و علاوه بر اینکه دسترسی مراکز آموزشی باید برای آنها آسان باشد ، آموزگاران خوب و توانایی نیز باید در اختیار داشته باشند.


 


 وی با بیان اینکه کشور ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته تسهیلات کمتری را برای معلولین فراهم کرده است،  افزود: یک فرد معلول باید فقط رنج معلولیت را به دوش بکشد اما در جامعه مشاهده می کنیم که این افراد حتی برای حمل و نقل عمومی نیز با مشکل مواجه هستند.


 


آیت الله حسن زاده خواستار توجه بیشتر به معلولین شد و گفت: معلولین موفق باید مورد تشویق قرار بگیرند، استعدادهای آنها باید دیده شود و از امکان تحصیلات تکمیلی برخوردار باشند.


 

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 606
کلمات کلیدی