• انتشار: 1399/04/02 - 09:54
  • تعداد بازدید: 1147
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
خراسان رضوی

افتتاحیه دبستان شهیدشکفته در مشهد مقدس

مهدی قاسمی پور رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه دبستان شهیدشکفته گفت: قرار گرفتن هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه در ردیف بودجه یکی از اقدامات بسیار خوب شهرداری و شورای شهر مشهد بوده است و این مهم نشان از توجه ویژه این دو نهاد به دانش آموزان استثنائی می باشد.

3047.mp3 افتتاحیه دبستان شهیدشکفته در مشهد مقدس

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی:



وی افزود: بیش از ۸۰ درصد مدارس استثنائی استان توسط خیرین نیک اندیش احداث شده اند که این موضوع جای تقدیر دارد.


قاسمی پور در پایان اظهار کرد: آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه بدون توانبخشی جایگاهی ندارد و در حال حاضر در آموزش و پرورش استثنائی خراسان رضوی دو مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه مشغول به فعالیت هستند و هفت مرکز مشاوره جدید نیز تا انتهای سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.


شایان ذکر است دبستان و پیش دبستانی استثنائی شهید شکفته با زیربنایی بالغ بر یک هزار و پنج مترمربع در سه طبقه، ۹ کلاس و سه سالن جلسات به همراه مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده های دانش آموزان با نیازهای ویژه فعالیت خواهد کرد. این مرکز مشاوره دارای اتاق های جلسات، بازی درمانی، کاردرمانی، گفتار درمانی، اتاق مهارت آموزی و خدمات توان بخشی ارائه خواهد شد. این مجموعه با مشارکت خانواده شهید شکفته و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی احداث گردیده است.


 


ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی این اداره کل در آیین افتتاح دبستان شهید شکفته گفت: در آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بیش از ۷۳۴ هزار دانش آموز دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند که این آمار بالاترین جمعیت دانش آموزی کشور محسوب می شود و این آمار نیاز احداث فضاهای آموزشی را به خصوص در مناطق حاشیه شهر مشهد دو چندان می کند.


وی افزود: داگلاس نورث برنده جایزه اقتصاد نوبل اعتقاد دارد اگر کشوری به دبستان ها و پیش دبستانی ها توجه ویژه کند و دانش آموزانی پرسشگر، خلاق و دارای روحیه مشارکتی تربیت نماید قطعا آن کشور به توسعه و پیشرفت دست خواهد یافت.


حقیقی اظهار کرد: تحقیقات بانک جهانی نشان می دهد در کشورهای توسعه یافته اگر یک دلار در آموزش پیش دبستانی و دبستانی هزینه شود شش برابر آن در آینده برداشت خواهد شد، همچنین اگر در کشورهای در حال توسعه در زمینه آموزش دوره ابتدایی یک دلار هزینه کنیم در آینده ۱۸ برابر آن را برداشت خواهیم کرد و این نتایج جایگاه مدارس دوره ابتدایی را در رشد و توسعه کشور نشان می دهد.


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید نسبت به دانش آموزان استثنائی اهتمام ویژه داشته باشیم و یقینا توجه به دانش آموزان با نیازهای ویژه به تحقق عدالت آموزشی و پرورشی کمک خواهد کرد.


قابل ذکر است غلامرضا بهراد مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج مشهد در ابتدای این مراسم گفت: آموزش و پرورش ناحیه پنج از دو مشکل و چالش اساسی رنج می برد و حتما باید در این زمینه برنامه داشته باشیم تا بتوانیم آن مشکلات را مرتفع سازیم.


وی افزود: تراکم شکاف ها در حاشیه شهر اولین مشکل ماست و ما در این منطقه فقط با معضلاتی همچون فقر و مهاجرپذیری مواجه نیستیم بلکه با انواعی از آسیب ها و مشکلات اجتماعی مواجه هستیم و حتما باید برای آن ها راهکار داشته باشیم.


بهراد ادامه داد: دومین مشکل تراکم دانش آموزی بالا در این منطقه است و حتما باید در زمینه توسعه و ساخت و ساز فضاهای آموزشی و پرورشی اهتمام ویژه داشته باشیم لذا با توجه به اینکه زمین در شرق مشهد بسیار کم است از شهرداری و شورای شهر مشهد تقاضا داریم در طرح تفصیلی آتی نقشه شهر ساخت مدارس و مراکز آموزشی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.



 


 





  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 3047
کلمات کلیدی