• انتشار: 1399/03/12 - 09:24
  • تعداد بازدید: 623
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کردستان

افزایش سه هزار و 800 نفری دانش آموزان با نیازهای ویژه استان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از افزایش سه هزار و 800 نفری دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در طی 20 سال اخیر خبر داد.

2923.mp3 افزایش سه هزار و 800 نفری دانش آموزان با نیازهای ویژه استان

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان در نشست  بررسی  وضعیت پروژ های حوزه آموزش وپرورش استثنایی که در محل سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان برگزار شد، گفت: آینده خوب برای دانش آموزان با نیازهای ویژه با برنامه ریزی صحیح وپیش بینی نیازهای آنها شروع می شود وچنین برنامه ای مستلزم توجه به سطح متفاوت نیازها و توانایی آنان درامر آموزش است.


رنجبر گفت: در طی 20 سال اخیر تعداد  دانش آموزان مدارس استثنایی استان از 600 نفر به حدود 1400 نفر و دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری وتلفیقی فراگیر در مدارس عادی به بیش از 3000 نفر افزایش پیدا کرده است .


به گفته رنجبر اگر کودکان با نیازهای ویژه درست آموزش داده شوند، مهارت‌های حرفه‌ای را کسب کرده و به خودکفایی برسند علاوه بر بهداشت روانی خودشان، بهداشت روانی خانواده‌های آنان و جامعه نیز حفظ شده و به خانواده‌های آنان در رسیدن به سطح مناسبی از آرامش کمک می شود.


وی با بیان اینکه تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه سخت ،پیچیده وتخصصی است، تصریح کرد ؛ با عادی سازی و همزیستی در کنار هم سالان ،فرهنگ سازی وتغییر نگرش ، آموزش خانواده وآگاه سازی جامعه می توان زمینه بهره وری واستفاده از ظرفیت ها و توانمندی های افراد با نیازهای ویژه را در جامعه فراهم کرد.


رنجبر در ادامه با اشاره به پنج پروژه  در دست ساخت آموزش وپرورش استثنایی استان اظهار داشت : در راستای جبران کمبود فضاهای آموزشی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه مرکز آموزشی ،پرورشی وتوانبخشی 12 کلاسه خیر ساز در شهرستان سقز در شرف افتتاح میباشد.


رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در ادامه با بیان اینکه در شهرستان سنندج نیز پروژه مرکز آموزشی ،پرورشی وتوانبخشی 10 کلاسه نوآوران با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در حال ساخت می باشد، افزود: همچنین در این شهرستان سالن ورزشی فرهنگی ویژه معلولین در مرحله ساخت و پروژه مرکز ویژه دانش آموزان اتیسم نیز در حال انعقاد قراداد می باشد.


وی  در ادامه اظهار داشت :همچنین  مرکز 12 کلاسه بهاران در شهرستان مریوان نیز با قابلیت های استاندارد و مناسب با وضعیت جسمی دانش آموزان با نیازهای ویژه، در مساحتی حدود 4 هزار متر مربع که 800متر آن به زیربنای آموزشی اختصاص یافته برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، بینایی ، چندمعلولیتی و اتیسم احداث می گردد.


گفتنی است درپایان این نشست معرفی دستگاه ضدعفونی پدالی که با خلاقیت عوامل اجرایی هنرستان حرفه ای با نیازهای ویژه نوآوران سنندج جهت پیشگیری از کرونا ساخته شده انجام گرفت وبه پاس تقدیر از زحمات و پیگیری های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یک دستگاه از این وسیله به این سازمان اهدا گردید.







  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2923
کلمات کلیدی