• انتشار: 1399/11/20 - 20:52
  • تعداد بازدید: 1063
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد؛

امضای تفاهم نامه بین آموزش و پرورش خراسان رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تهیه تبلت ویژه دانش آموزان نیازمند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بر اساس تفاهم نامه فی مابین آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره) مقرر شده است با مشارکت 50 درصدی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای دانش آموزان تحت پوشش این نهاد تبلت تهیه شود، همچنین مرکز آمار ایران حدود 500 تبلت را به دانش آموزان استان اختصاص داده است.

4046.mp3 امضای تفاهم نامه بین آموزش و پرورش خراسان رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تهیه تبلت ویژه دانش آموزان نیازمند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان  آموزش و پرورش استثنایی، قاسمعلی خدابنده در جلسه شورای اداری شهرستان مه ولات ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به آمار با سوادی در استان اشاره کرد و گفت: در سال 57 تنها 38 درصد بانوان و 45 درصد آقایان در استان باسواد بودند و این در حالی است که اکنون بیش از 96 درصد جمعیت استان خراسان رضوی باسواد هستند.

وی با اشاره به تلاش گسترده در زمینه جذب دانش آموزان لازم التعلیم و پیشگیری از ترک تحصیل آنان گفت: در سطح استان چهار مدرسه تنها با یک دانش آموز مشغول فعالیت می باشند، هیچ روستایی در خراسان رضوی وجود ندارد که مدرسه نداشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به تلاش های صورت گرفته در زمینه گسترش عدالت اجتماعی و برخورداری های عمومی در دوران پس از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در چهار دهه بعد از انقلاب در این حوزه تلاش‌های بسیاری شده است و زحمات زیادی توسط مسئولین کشیده شده است و نتایج خوبی هم به دست آمده است از جمله تولید و مصرف مواد غذایی، آموزش مناسب همگانی، بهداشت، توسعه دانشگاه ها، پیشرفت های علمی و فناوری، دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، دسترسی به برق، دسترسی به سوخت، دسترسی به وسایل ارتباطی، دسترسی به تلویزیون، دسترسی حمل و نقل جاده‌ای ریلی و هوایی از مواردی است که بسیار مشهود است ، همچنین در علوم نانو، هسته ای، دفاعی، موشکی و سلول های بنیادین نیز جزو ده کشور برتر دنیا هستیم.

خدابنده آموزش و پرورش را رکن توسعه هر کشوری دانست و گفت: برای داشتن دستگاه تعلیم و تربیت در تراز انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین و پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش ابلاغ شده است، رسالت اصلی ما در حال حاضر اجرای این سند است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا فعالیت های دستگاه تعلیم و تربیت را همچون سایر نهاد ها تحت تاثیر قرار داده است گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا تجربه های ارزشمند و جدیدی را کسب کردیم ولی نکته قابل توجه در این دوران، تلاش و خلاقیت همکاران فرهنگی استان برای ایجاد بسترهای مناسب آموزشی و پرورشی دانش آموزان در فضای مجازی بوده که جای تقدیر دارد لیکن هم زمان با بازگشایی مدارس در آینده، باید با جدیت و حساسیت ویژه ای پیگیری امور تحصیلی دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد.

خدابنده با بیان اینکه آموزش های تلویزیونی از طریق شبکه آموزش و همچنین سیمای مرکز خراسان رضوی برای دانش آموزان در حال پخش می باشد افزود: تهیه و توزیع درسنامه و خودآموز ویژه دانش آموزان مناطق عشایری و محروم در دستور کار قرار داشته است لیکن عمده آموزش ها به صورت مجازی و در بستر سامانه شاد صورت پذیرفته است.

وی افزود: در آغاز فرایند آموزش های مجازی ٢ هزار و ٧٠ مدرسه در سطح استان به اینترنت دسترسی نداشتند، با پیگیری های انجام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش و همکاری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان، تمامی مدارس به اینترنت دسترسی پیدا نموده اند و در تمامی مدارس استان حداقل یک سیستم رایانه متصل به اینترنت وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به بهره برداری از یک هزار و 700 کلاس درس از ابتدای سال تحصیلی تاکنون در سطح استان خراسان رضوی اظهار داشت: علاوه بر این بخشی از فضاهای ورزشی در ایام الله دهه فجر آماده بهره برداری شده اند که جای تقدیر از مجمع خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان دارد.

خدابنده با بیان اینکه در راستای پوشش گسترده زیرساخت های ارائه آموزش های مجازی 11 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی به ادارات آموزش و پرورش سطح استان ابلاغ شده است تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه فی مابین آموزش و پرورش و کمته امداد امام خمینی (ره) مقرر شده است با مشارکت 50 درصدی کمیته امداد امام خمینی (ره)  برای دانش آموزان تحت پوشش این نهاد تبلت تهیه شود، همچنین مرکز آمار ایران حدود 500 تبلت را به دانش آموزان استان اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی در دو سال گذشته و همچنین امسال بالاترین آمار استخدام آموزش و پرورش در سراسر کشور را به خود اختصاص داده است گفت: امسال دو هزار و 600 نفر از طریق آزمون استخدامی، یک هرار و 700 نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان، دو هزار 200 نفر نیروهای حق التدریس و آموزش دهنده های نهضت سوادآموزی و 5400 نفر به واسطه دستورالعمل خدمات جاری ایثارگری جذب آموزش و پرورش استان شدند.

خدابنده در پایان با اشاره به تفکیک سهمیه استخدامی شهرستان ها و مناطق افزود: در تمامی روستاهای گازکشی شده که علمک گاز در مقابل مدرسه وجود دارد مداراس دارای سیستم گرمایشی متمرکز هستند.

در ابتدای جلسه حسن صداقتی مدیر آموزش و پرورش شهرستان مه ولات ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های دستگاه تعلیم و تربیت این شهرستان اظهار داشت: وضعیت نیروی انسانی در مه ولات به مرز بحران رسیده است و می بایست با اختصاص سهمیه ویژه به روند بومی سازی نیروی انسانی در این شهرستان یاری نمود.

 
  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4046
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید