• انتشار: 1399/05/22 - 09:47
  • تعداد بازدید: 1210
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
استان کردستان

انتصاب بانوان در پست های مدیریتی در جهت تحقق عدالت شغلی

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: انتصاب بانوان در پست های مدیریتی تحقق برابری وعدالت شغلی است.

3426.mp3 انتصاب بانوان در پست های مدیریتی در جهت تحقق عدالت شغلی

ه گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان پیش از ظهر امروز در جلسه معارفه معاون اداره آموزش وپرورش استثنایی استان که با حضور مشاورین مدیر کل آموزش وپرورش در حقوق شهروندی وامور بانوان برگزار شد، گفت: اگر انتصاب ها براساس توجه به منابع انسانی و شایسته گزینی انجام شود یکی از نتایج آن حضور زنان در پست های مدیریتی است.


رنجبر بر لزوم رعایت عدالت جنسیتی در پست‌های دولتی  بر اساس شایستگی، توانمندی وظرفیتها تأکید کردوگفت: استفاده از بانوان در پست های مدیریتی تحقق برابری وعدالت شغلی است وتوسعه وتعالی باید با اتکا به منابع انسانی باشد.


وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه بر لزوم رعایت عدالت جنسیتی در پست‌های دولتی تأکید دارد و براساس آن باید ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی تا پایان دولت دوازدهم به زنان داده شود، افزود: باید با اعتماد به زنان توانمند و مستعد به آنان فرصت داد تا بتوانند قابلیتهای مدیریتی خود را اثبات کنند.


رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان درادامه به ارائه گزارش پرداخت و گفت: 88 مدرسه مستقل وضمیمه شهری و روستایی در شهرستان ها ومناطق تابعه استان با بکارگیری بیش از540 نیروی متخصص در حوزه استثنایی به 1385 دانش آموزبا نیازویژه در سال تحصیلی 99-98 خدمات آموزشی پرورشی،حمایتی وتوانبخشی ارائه کردند .


وی با بیان اینکه تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه سخت، پیچیده وتخصصی است، تصریح کرد: درسال تحصیلی جاری نیز بیش از 7 هزار دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری، دیر آموز وتلفیقی فراگیر در مدارس عادی ودر کنار همسالان خود در راستای تحقق عدالت آموزشی به کسب علم ودانش پرداختند.


رنجبر گفت: آینده خوب برای دانش آموزان با نیازهای ویژه با برنامه ریزی صحیح وپیش بینی نیازهای آنها شروع می شود وچنین برنامه ای مستلزم توجه به سطح متفاوت نیازها و توانایی آنان درامر آموزش است.


وی در ادامه با اشاره به نه پروژه  در دست اقدام وساخت آموزش وپرورش استثنایی استان اظهار کرد: در راستای جبران کمبود فضاهای آموزشی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه این فضاهای آموزشی وتوانبخشی در شهرستان های سنندج، سقزومریوان ساخته می شود.


در این جلسه سیده زمانه حسینی کارشناس تشخیص، توانبخشی و بهداشت بعنوان معاون اداره آموزش وپرورش استثنایی استان معرفی شد.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 3426
کلمات کلیدی