• انتشار: 1402/02/22 - 09:21
  • تعداد بازدید: 148
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

انعکاس ظرفیت و عملکرد آموزش و پرورش استثنایی و توانمندی های دانش آموزان جهت آگاهی بخشی به جامعه ضروری است

6881.mp3 انعکاس ظرفیت و عملکرد آموزش و پرورش استثنایی و توانمندی های دانش آموزان جهت آگاهی بخشی به جامعه ضروری است

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران، « سید سروش ساداتی جمالی » رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران از برگزاری نمایشگاه دست‌ساخته‌های دانش‌آموزان هنرستان های استثنایی با هدف معرفی توانایی‌های این دانش‌آموزان به جامعه خبر داد.
ساداتی هدف از برگزاری این نمایشگاه را رشد و پرورش خلاقیت ، پذیرش مسئولیت ، ایجاد رقابت سالم برای کار و تلاش، تشویق به یادگیری عمیق ، خودباوری جوانان، بهینه سازی اوقات فراغت، شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان استثنایی، ایجاد انگیزه و آشنایی مردم با توانمندی‌های این گروه از دانش آموزان و معرفی ظرفیت های هنرستان های استثنایی برشمرد.
وی اظهار داشت: امروز شاهد توفیقات بسیار خوبی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی هستیم و باعث افتخار است که توفیقات معلمان و دانش آموزان را جهت آگاهی بخشی به جامعه منعکس می کنیم.
جمالی ادامه داد: همیشه کلمه معلولیت در اذهان به معنای یک ناتوانی معنی می‌شود و این می‌تواند مشکلاتی را برای فرد معلول ایجاد کند. اما معلولان در سراسر دنیا، بارها این را به اثبات رسانده‌اند که معلولیت، محدودیت نیست.
ساداتی تصریح کرد: تعداد ۸۲۰ دانش آموز با نیاز ویژه ذهنی در ۶ رشته مهارتی ، در ۲۰ آموزشگاه دوره های اول متوسطه پیش حرفه ای و دوم متوسطه کاردانش در سطح استان مازندران مشغول به تحصیل می باشند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران تاکید کرد: نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان، بستری برای آینده‌ای روشن و فرصتی برای تعیین مسیر شغلی و ایجاد انگیزه و علاقه در دانش آموزان و خانواده های آنها و همچنین باعث ترغیب حضور این عزیزان در مدارس حرفه آموزی می باشد.
لازم به ذکر است آثار و تولیدات دانش آموزان در رشته های مشبک و معرق چوب، خیاطی، باغبانی، خراش کاری روی فلز، سنگ های تزئینی، درودگری، طراحی و نقاشی، پرورش پرندگان زینتی، پرورش قارچ و محصولات زراعی و باغی، سوخته نگاری روی چوب در معرض دید نمازگزاران و عموم مردم قرار گرفت.
گفتنی است « آیت الله لایینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران ، « حسینی پور » استاندار مازندران و:« نوبخت فرماندار ساری » از این نمایشگاه بازدید کردند.

روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران@est_mazandran

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 6881
کلمات کلیدی
درخشان قنبری

درخشان قنبری

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید