• انتشار: 1399/11/15 - 18:07
  • تعداد بازدید: 1335
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت؛

اهدای 241 تبلت به دانش آموزان نیازمند استان بوشهر

با حضور معاون و جانشین وزیر در طرح هدایت در استان بوشهر 241 تبلت به دانش آموزان نیازمند این استان اهدا شد.

3985.mp3 اهدای 241 تبلت به دانش آموزان نیازمند استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکترسید جواد حسینی روز چهارشنبه درحاشیه اهدای ۲۴۱ تبلت به دانش آموزان استثنایی استان بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون با همت دولت و خیران در قالب طرح "هدایت" ۲۰۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند کشور تامین شده‌است.

وی افزود: افزون براین برای تامین تبلت بیش از یک میلیون دانش‌آموز هم در قالب تفاهم‌نامه با بیش از ۲۷ استاندار به صورت مشارکتی تامین اعتبار شده‌است.

وی بیان کرد: با توجه به راه‌اندازی پویش‌های مختلف و حضور خیران در این اقدام خداپسندانه انتظار می‌رود از نظر تامین اعتبار برای خرید تبلت‌های دانش‌آموزی مشکلی وجود نداشته باشد.

حسینی ادامه داد: در زمان حاضر۷۰ درصد دانش‌آموزان از شبکه شاد استفاده می‌کنند و آموزش و پرورش توانست با استراتژی تداوم آموزش، انعطاف آموزش و پوشش حداکثری در دوران کرونا از تجمع دانش‌آموزان در مدرسه‌ها جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: با این وجود ۳۰ درصد از دانش‌آموزان عادی و بیش از ۳۰ درصد از دانش‌آموزان استثنایی از تجهیزات هوشمندی که بتوانند از این بستر استفاده کنند، محروم هستند.

حسینی ادامه داد: امروز هر تبلت برای دانش‌آموازان به عنوان یک مدرسه، آزمایشگاه وکتابخانه به شمار می‌رود در همین ارتباط تلاش می‌شود با بهره‌گیری از همه امکانات دولتی، عمومی و مردمی ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تهیه پنج میلیون دستگاه تبلت اقدام شود.

وی یادآور شد: استان‌های بوشهر و یزد توانسته‌اند ۶۰ درصد نیاز دانش‌آموزان به تبلت را تامین کنند و از جمله استان‌های پیشرو در این بخش به شمار می‌روند.

حسینی تاکید کرد: تلاش می‌شود تبلت‌های فنی و مفید با نصب سیستم‌هایی که آنها را مصون و ایمن می‌کند، برای دانش‌آموزان تهیه شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: این سازمان مولود انقلاب اسلامی است و از سال ۷۰ تاکنون پوشش تحصیلی این دانش‌آموزان به بیش از ۱۸ برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۸۲ هزار دانش‌آموز استثنایی در هفت گروه آموزشی در یکهزار و ۶۰۰ مدرسه در کشور مشغول به تحصیل هستند.

حسینی با اشاره به مدرسه‌های پذیرا گفت: در این مدرسه‌ها گروهی از دانش‌آموزان استثنایی که از هوش عادی برخودارند در کنار دیگر دانش‌آموزان مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر۷۰ هزار دانش‌آموز در ۲۱ هزار مدرسه پذیرا مشغول به تحصیل هستند و ۸۵۰ هزار مدرسه استثنایی ویژه پشتیبان این مدرسه‌ها هستند.

 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها
  • کد خبر : 3985
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید