اداره استثناییاستان گیلان برگزار نمود :
اولین جلسه توجیهی با مدیران مجری الگوی تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدارس استثنائی
به گزارش روابط عمومی اداره آموزش پررش استثنایی استان گیلان ، در راستای اجرای هر چه مطلوب تر الگوی مدرسه تراز سند، جلسه کارشناسی با محوریت تبیین و تشریح الگوی مذکور در روز شنبه مورخ 1403/08/26 در سالن کنفرانس اداره استثنایی برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی اداره آموزش پررش استثنایی استان گیلان ، در راستای اجرای هر چه مطلوب تر الگوی مدرسه تراز سند، جلسه کارشناسی با محوریت تبیین و تشریح الگوی مذکور در روز شنبه مورخ 1403/08/26 در سالن کنفرانس اداره استثنایی برگزار گردید .
در جلسه الگوی تراز سند که برای ده درصد از مدارس استثنایی استان برگزار گردید کارشناسان اداره ضمن بیان اهمیت و حساسیت موضوع، خواستار مطالعه دقیق شیوه نامه الگو جهت اجرای هرچه مطلوب تر آن گردیدند.
همچنین با بیان اینکه اولین بعد این الگو مدیریت و راهبری می باشد تصریح گردید : مدیران مجری الگو با برنامه ریزی ، نظارت، اصل مشارکت جویی ؛ مسله رشد و توانمند سازی، تصمیم گیری مبتنی بر پژوهش و پایش مداوم محیطی و محاطی و نیز با ترسیم وضعیت موجود و امکانات و مقتضیات خاص مدرسه خود می توانند به وضعیت مطلوب دست پیدا کنند .
در ادامه جلسه، ضمن تشریح دیگر مولفه ها تاکید گردید؛ اگر مدرسه متناسب با انتظارات هر یک از مولفه ها و نشانگر های یاد شده در الگو عمل نماید بطور طبیعی نتایج و پیامدهای قابل قبولی را به همراه خواهد داشت و مدرسه صالح ای که زمینه ساز شایستگی های لازم متربیان برای درک و اصلاح مداوم موقعیت خود و دیگران بر اساس نظام معیار اسلامی باشد، تحقق خواهد یافت.
در انتهای جلسه مدیران حاضر با بیان نمونه ای از برنامه عملیاتی مدرسه خود و در خصوص تنظیم جداول مربوط به به برنامه های مدرسه بر اساس الگوی تراز سند، به بحث و تبادل نظر پرداختند.