• انتشار: 1399/04/02 - 08:10
  • تعداد بازدید: 639
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
آذربایجان شرقی

اولین جلسه ستادی سنجش سال تحصیلی 400-99

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت : امسال 37 هزار نوآموز و دانش آموز بدو ورود به مراکز آموزشی و پرورشی از اول مرداد تا پایان شهریور در 41 پایگاه مورد سنجش واقع می شوند.

3028.mp3 اولین جلسه ستادی سنجش سال تحصیلی 400-99

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان شرقی، اولین جلسه ستادی سنجش، صبح امروز دوشنبه 26 خرداد ماه 99 در اتاق جلسه  تالار معلم تبریز با حضور مسئولین استانداری ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.


جعفر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد : با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی تلاش خواهد شد تا تمهیدات لازم و شرایط مناسب برای حضور والدین و نوآموزان در پایگاه ها پیش بینی شده و روزانه فقط ۲۰ نوآموز که سال گذشته ۴۲ نوآموز بود به فاصله زمانی نیم ساعت که قبلا ۱۵ دقیقه بود نوبت دهی و ارزیابی انجام شود.



پاشایی تصریح کرد : هزینه اجرای طرح برای هر نو آموز 40 هزار تومان خواهد بود که از طریق سامانه، انجام و زمان حضور بطور هوشمند از طریق سیستم با رعایت پروتکل های بهداشتی به فاصله زمانی 30 دقیقه از هم تنظیم خواهد شد و جای هیچگونه نگرانی از بابت تجمع نخواهد بود.


مریم خوشبخت رئیس اداره استثنایی گفت : برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان شناسایی مشکلات جسمانی و رفتاری در حقیقت یک غربالگری جسمی و ذهنی از نوآموزان است تا تشخیص به موقع انجام شود و مداخله به هنگام صورت گیرد و قطعاً اطلاعاتی که از نتیجه سنجش به دست می‌آید به ما کمک می‌کند تا در راستای رسیدن به اهداف آن و بالا بردن کیفیت آموزش گام‌های موثری برداریم.



 


وی عمده ترین هدف سنجش سلامت جسمانی را جایدهی دانش آموزان به صورت صحیح و شناسایی مشکلات عمده جهت ارائه خدمات آموزشی به آنها نام برد و اذعان کرد: هر ساله از اواسط خرداد ماه سنجش آغاز می شد اما امسال با توجه به شرایط ویژه کرونایی با تأخیر یک ماهه آغاز خواهد شد.


وی افزود : طبق هدف گذاری برنامه سالانه سال ۹۹ سنجش استان موظف خواهد بود ۹۹/۸ درصد دانش آموزان بدو ورود و نزدیک به ۷۰ درصد نوآموزان پیش دبستانی را مورد ارزیابی قرار دهد بنابراین در سال گذشته ۲۴ منطقه تحت پوشش ارزیابی پیش دبستانی بود که امسال ۲۶ منطقه مورد ارزیابی خواهد بود.


رئیس اداره استثنایی ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته در اجرای طرح سلامت جسمانی ۳۳ هزار و ۳۵۰ نفر از دانش آموزانی که امسال کلاس اول خواهند بود مورد ارزیابی قرار گرفته اند پیش بینی می شود امسال ۳۷ هزار نفر طی این برنامه مورد ارزیابی قرار گیرند و تعداد دانش آموزان جا مانده از سال قبل ۸۵۱ نفر می باشد که امسال آنها نیز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.


خوشبخت تصریح کرد: با توجه به اینکه سال گذشته در ۴۶ پایگاه فعالیت داشتیم به دلیل شرایط ویژه کرونایی و همچنین ارزیابی نزدیک به پنجاه درصد دانش آموزان بدو ورود به پایه اول سال گذشته، سازمان مرکزی برای استان آذربایجان شرقی ۴۰ پایگاه در نظر گرفته که به صورت پایگاه اولیه مناطق و نواحی فعالیت خواهند داشت همچنین یک پایگاه تخصصی ثابت و ۳۸ پایگاه مجازی تخصصی خواهیم داشت.


وی اذعان کرد : نوبت گیری توسط مدیر مدرسه از طریق سامانه سنجش انجام خواهد شد و تاکید می گردد مدیران مدارس به اولیا اطلاع دهند که جهت رعایت پروتکلهای بهداشتی فقط یکی از اولیا همراه نوآموز بهمراه در محل سنجش حضور داشته باشد.



مدارک مورد نیاز برای سنجش شامل : شناسنامه کودک و والدین، کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس، مبلغ ۴۰۰۰۰ تومان که صرفاً از طریق دستگاههای پوز قابل پرداخت خواهد بود، می باشد.


جهش در پایه های دوم، سوم، چهارم، و پنجم و همچنین «جهش برای بار دوم» از یک تیر تا پایان تیرماه بدون تمدید خواهد بود و مدارک مورد نیاز شامل : اصل شناسنامه،پرینت برگه نوبت گیری با الصاق عکس ممهور به مهر مدرسه، هزینه پرداختی از درگاه اینترنتی ۱۲۰۰۰۰ هزار تومان می باشد.


گفتنی است فرایند سنجش دانش آموزان بدو ورود به مدرسه از ۱۵ تیرماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه خواهد یافت و سنجش نوآموزان پیش دبستانی نیز در مهر ماه آغاز خواهد شد.





  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 3028
کلمات کلیدی