• انتشار: 1400/04/19 - 14:42
  • تعداد بازدید: 1389
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از پایگاه های سنجش شهرستان مریوان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از پایگاه های سنجش شهرستان مریوان بازدید کرد و در جریان مراحل سنجش و کیفیت انجام کار قرار گرفت.

4811.mp3 بازدید رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از پایگاه های سنجش شهرستان مریوان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره  آموزش و پرورش استثنایی کردستان، رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نو آموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی، اختلالات روانی ورفتاری نوآموزان است خاطر نشان کرد : مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت های اجرای این برنامه می باشد.
در ادامه گفت: هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، جایگاه دقیق آموزشی کودکان برای استفاده از خدمات آموزشی متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان به عنوان یکی از مولفه هایی که در مدارس عمومی ما وجود دارد می باشد.
 رنجبر با اشاره به زمان نوبت دهی سنجش نوآموزان گفت: زمانی که والدین نوآموزان برای ثبت نام فرزندانشان به مدرسه مراجعه می کنند؛ مدیر مدرسه ابتدا اطلاعات نوآموزرا در سامانه «سیدا» تکمیل و بعد از فعال شدن سامانه سنجش نسبت به نوبت گیری برای نوآموزان اقدام تا والدین در وقت مقرر به پایگاه سنجش مراجعه نمایند.

رنجبر رییس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان در ادامه این بازدید دیداری با مدیر آموزش و پرورش مریوان داشتند. در این دیدار ضمن قدر دانی از زحمات مدیرآموزش و پرورش شهرستان مریوان و دیگر همکاران وی در جهت رفع مشکلات آموزشی و پرورشی دانش آموزان استثنایی  این شهرستان  در مورد مشکلات آموزش و پرورش  کودکان استثنایی بخصوص دربخش اتیسم بحث و تبادل نظر نمودند. 
در ادامه اظهار داشت: اتیسم یک اختلال عصبی است که تاثیر به سزایی در عملکرد مغز دارد ، مبتلایان به اتیسم به خدمات تخصصی مستمر اعم از روانشناسی، کاردرمانی و گفتار درمانی نیاز دارند.
رنجبر گفت : آموزش وپرورش استثنایی استان برنامه ها وکارگاه های مختلفی را در جهت افزایش اجتماعی شدن این کودکان در نظر گرفته و دوره های گفتاردرمانی، کار درمانی و دیگر خدمات مرتبط با این کودکان در مدرسه ارائه می گردد. 
وی با بیان اینکه حضور کودکان اتیسم در سنین طلایی ( دوره های سنی قبل از 5 سالگی ) در دوره های توانبخشی موجب می شود ازمیزان مشکلات این کودکان کاسته شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه مریوان از نظر آمار دانش آموزان اتیسم بعد از ناحیه1 سنندج بیشترین دانش آموزان اتیسم در استان را دارا می باشد و با واگذاری ساختمان جهت راه اندازی آموزشگاه مخصوص دانش آموزان اتیسم موافقت نمود.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4811
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید