• انتشار: 1401/01/28 - 08:27
  • تعداد بازدید: 1452
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستانهای استان تهران از روند آموزش حضوری

مرتضی علیخانی معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان‌های استان تهران از مدرسه استثنایی دانش ناحیه ۲ شهر ری بازدید کرد.

5890.mp3 بازدید معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستانهای استان تهران از روند آموزش حضوری

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل  سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی  اداره  آموزش و پرورش استثنایی شهرستان‌های تهران، در راستای ارزیابی و بررسی روند وضعیت حضور دانش آموزان استثنایی؛ نحوه تدریس، نظارت بر آموزش حضوری، تجهیزات و فضاهای آموزشی، رعایت پروتکل های بهداشتی و ... از  اهم مواردی است که در بازدید از مدارس مورد توجه و تاکید است.

معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان‌های استان تهران ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در ماه مبارک رمضان، افزود:  مدرسه، به عنوان نهاد رسمی و یکی از مهم‌ترین ارکان ‌تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، نقش و تاثیر بی‌بدیل و غیرقابل انکاری دارد. مسلماً هرچه این نهاد از ویژگی‌ها و امتیازات بیشتری در ابعاد مختلف برخوردار باشد، تأثیرگذاری آن فزون‌تر و عمیق‌تر خواهد بود.

علیخانی گفت: آموزش و خدمات توانبخشی حضوری ضرورت و اهمیت بیشتری برای دانش آموزان استثنایی دارد، چرا که این دانش آموزان با توجه به ویژگی ها و نیازهای خاص آنان به ارتباط عاطفی و تعامل مستمر احتیاج دارند و آموزش حضوری امر یادگیری را تسهیل می کند و سبب بازگشت شور و نشاط به مدرسه و زندگی دانش آموزان بانیازهای ویژه می شود.
وی اظهار داشت: مدیران محترم مدارس باید با برگزاری جلسات آموزش خانواده، ضرورت و اهمیت آموزش حضوری دانش آموزان را به اولیا انتقال دهند، تا نهایت استفاده را از این زمان باقی مانده از سال تحصیلی، جهت ارائه آموزش با کیفیت داشته باشند.

وی  افزود: اصلی ترین هدف این بازدیدها درک مشکلات مدارس و مدیران و تعامل و هم اندیشی به منظور ایجاد آمادگی کامل برای حضور کامل و صد در صدی دانش آموزان و رفع  نگرانی اولیا است.

علیخانی با اشاره بر نقش نظارت و ارزیابی وضعیت مدارس تاکید کرد: آنچه در سطح مدرسه اتفاق می افتد به عنوان شاخص اصلی و مهمترین اتفاق باید مد نظر قرار گیرد، در واقع دانش آموزان و معلمان بعنوان مهمترین ارکان مدرسه و تعلیم و تربیت باید در سلامت و آرامش کامل در مدرسه حاضر شوند، از این رو اهمیت نظارت بر امکانات و وضعیت مدارس و رعایت پروتکل بهداشتی از اهمیت ویژه ای برخورداراست.
وی در پایان از زحمات تمامی مدیران و معاونین مدارس، همکاران آموزشی و توانبخشی در دوران سخت کرونا و پساکرونا در جهت تهیه و تولید محتواهای آموزشی و تلاش برای فراهم کردن شرایط حضور حداکثری دانش آموزان با نیازهای ویژه، قدردانی نمود.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 5890
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید