• انتشار: 1400/11/02 - 12:44
  • تعداد بازدید: 1064
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی تاکید کرد:

برنامه های عملیاتی مدارس باید منجر به هدایت دانش آموزان با نیاز ویژه در مسیر کسب مهارت های لازم و دستیابی به زندگی مطلوب گردد

دومین جلسه ویژه مدیران مدارس متوسطه حرفه ای و پیش حرفه ای استان خراسان رضوی در راستای اجرای برنامه " توانمندسازی مدیران و معلمان در شناسایی، هدایت و بهره‌برداری از ظرفیت ها و امکانات و خلق فرصت های متنوع یادگیری" برگزار گردید.

5675.mp3 برنامه های عملیاتی مدارس باید منجر به هدایت دانش آموزان با نیاز ویژه در مسیر کسب مهارت های لازم و دستیابی به زندگی مطلوب گردد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، در دومین چهارشنبه هم‌افزایی با هدف اجرای برنامه " نظام استانداردسازی و بهبود مدیریت آموزشگاهی" جلسه‌ی مدیران مدارس متوسطه حرفه ای و پیش حرفه ای استان با حضور دکتر مهدی قاسمی پور رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در سالن جبار باغچه بان اداره استثنایی برگزار گردید.

 در ابتدای این جلسه مهدی قاسمی پوررییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی ضمن معرفی سیاست های آموزشی، پرورشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، چرخش‌های تحولی در سازمان و اصول اساسی در مدیریت، تاکید کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت برنامه مداری جهت بهبود مدیریت آموزشگاهی و عملیاتی نمودن برنامه های ابلاغی سازمان استثنایی کشور، ضروری است، برنامه های عملیاتی مدارس در راستای اهداف و سیاست‌های سازمان استثنایی کشور، شاخص های آموزش و پرورش استثنایی استان و اهداف هر یک از دوره های آموزشی تدوین گردد و در نهایت منجر به هدایت دانش آموزان با نیاز ویژه در مسیر کسب مهارتهای لازم و دستیابی به زندگی مطلوب گردد.
 وی ضمن قدردانی از زحمات و فعالیت های موثر مدیران مدارس متوسطه حرفه ای و پیش حرفه ای، ابراز امیدواری کرد که هم در حوزه آموزش و پرورش و هم اشتغال بتوانیم برای دانش آموزان این گروه طلب حق نماییم.

 در ادامه جلسه راضیه عباسپور کارشناس آموزش دانش آموزان  متوسطه حرفه ای و پیش حرفه ای استان ضمن معرفی کلیات برنامه استاندارد مدیریت کیفیت در مدرسه و معرفی سند جامع آموزشهای فنی و حرفه ای برای دانش آموزان با نیاز ویژه، راهبردها و راهکارهای تعیین شده و لزوم بکارگیری راهکارهای جدید و نوآورانه جهت ارتقاء کیفیت آموزشهای حرفه ای، در مورد لزوم تدوین برنامه عملیاتی مدارس متوسطه مبتنی بر " الگوی تعالی مدیریت آموزشگاهی" بیان کرد: سلسله جلسات مدیران این گروه در سال تحصیلی جاری با هدف آشنایی با الگوی تعالی مدیریت آموزشگاهی و نحوه جاری سازی آن در در مدارس متوسطه حرفه ای و پیش حرفه ای و همچنین تبادل تجربیات مدیران در اجرای برنامه های نوآورانه مدارس، به صورت چرخشی در  مدارس متوسطه حرفه ای تشکیل می‌گردد.
وی هدف از اجرای برنامه " استاندارد مدیریت کیفیت در مدرسه " را ترویج الگوهای مطلوب مدیریت در مدارس، تشویق به ارتقای شاخص های مدارس استاندارد، توسعه حرفه ای کادر اداری و آموزشی مدارس و نهایتا ارتقای کمی و کیفی آموزش در مدارس متوسطه عنوان کرد و افزود نظارت بر اجرای این برنامه و ارزشیابی مدارس متوسطه حرفه ای و پیش حرفه ای در سال تحصیلی جاری، بر اساس معیارهای استاندارد تعیین شده در این برنامه صورت خواهد گرفت.

شایان ذکر است، سلسله جلسات معرفی برنامه استاندارد مدیریت کیفیت در مدرسه، به تفکیک ویژه مدیران و معاونین مدارس متوسطه حرفه ای و پیش حرفه ای استان در روز های چهارشنبه در سال تحصیلی جاری برگزار می‌گردد.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 5675
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید