• انتشار: 1398/07/10 - 09:30
  • تعداد بازدید: 464
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
آذربایجان شرقی

برگزاری آیین گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان

آیین گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان در فرهنگسرای الغدیر تبریز برگزار شد.

2044.mp3 برگزاری آیین گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان


به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان شرقی، مریم خوشبخت رئیس اداره استثنایی ضمن تبریک این روز به تمامی ناشنوایان و خیرمقدم گویی به خیرین و میهمانان حاضر از مدیرعامل و مسئولین انجمن همیار بعنوان بانی این برنامه تشکر ویژه نمود و گفت: شعار امسال در این روز " حق بکار بردن زبان اشاره برای همه" می باشد.


خوشبخت افزود: فرهنگ سازی مهمتر از مناسب سازی است و ما در جامعه معلولین باید دست در دست هم نهیم تا این فرهنگ سازی در بهترین شکل ممکن اتفاق بیفتد.


سعید نیکوخصلت عضو شورای شهر تبریز و عضو انجمن پیام آوران سلامتی و ورزش در مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان ضمن تبریک این روز به زبان اشاره، گفت: "فکر نمی کنم شما ناشنوایان عزیز دل کسی را با زبانتان شکسته باشید"


وی با اشاره به اینکه متخصصان معتقدند 99 درصد صحبتهایی که بین مردم رد و بدل می شوند لازم و ضروری نیستند افزود: ناشنوایان از این موهبت برخوردارند که لااقل سخنان غیرضروری و بویژه منفی و غصه دار را کمتر می شنوند.


این عضو شورای شهر تبریز برای تمامی دانش آموزان ناشنوا آرزوی موفقیت کرد و گفت: با جان و دل در خدمت این فرزندان معصوم هستیم. امیر غفارزاده رئیس انجمن همیار استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این انجمن در سال تحصیلی گذشته اذعان کرد: انجمن همیار در زمینه ارائه خدمات پزشکی، درمانی، تحصیلی، اشتغال و ازدواج دانش آموزان بیش از ده سال سابقه دارد و برای ۵۰۰ نفر دانش آموز پرونده اطلاعاتی تشکیل شده است.


غفارزاده افزود: تعداد 50 نفر از فارغ التحصیلان استثنایی متقاضی اشتغال، با هماهنگی صاحبان صنایع و مراکز تولیدی و خدماتی استان، تعداد ده نفر از آنها به این مراکز هدایت و مشغول به فعالیت شدند.


فرخ بخت شادی روانپزشک و سخنران این مراسم در خصوص داشتن روحیه شاد و قوی به مواردی چون رسیدگی به خودمان، رسیدگی دیگران به ما و رسیدگی ما به دیگران اشاره کرد و گفت با داشتن این سه جنبه مهم در زندگی از روحیه بالایی برخوردار خواهیم بود.


وی خیّرین را سمبل بارز افرادی خواند که دارای روحیه شفقت و دیگرخواهی هستند که آن را در خود رشد داده اند و همواره چهره ای شاد و متبسم دارند. این روانپزشک نوآوری، ابتکار و فایده ابتکار را مثلث خلاقیت نامید و آن را وسیله ای برای شاد و خلاق بودن در تمام حوزه های زندگی افراد عنوان کرد.


گفتنی است گوشه ای از بازی درمانی جهت آشنایی هر چه بیشتر حاضرین با این روش درمانی با هدف ایجاد و تقویت یکپارچگی حسی حرکتی و تقویت حرکات ظریف انگشت ها در دانش آموزان توسط محمدپور مدیر مدرسه فرزندان خورشید اجرا شد و مراسم با تقدیر از دانش آموزان و معلمان موفق حوزه ناشنوایی به پایان رسید.


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2044
کلمات کلیدی