• انتشار: 1400/03/14 - 13:34
  • تعداد بازدید: 1246
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

برگزاری اولین جلسه ستاد سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان 1400 شهرستانهای استان تهران

اولین جلسه ستاد هماهنگی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان آموزش‌ و ‌پرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد.

4623.mp3 برگزاری اولین جلسه ستاد سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان 1400 شهرستانهای استان تهران

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش وپرورش استثنایی شهرستان های استان تهران، اولین جلسه ستاد هماهنگی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و کودکان پیش دبستانی، با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی و دبیر سنجش استان، معاون آموزش ابتدایی و معاون تربیت بدنی و سلامت  اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، معاون بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران، نماینده استانداری در ستاد بیماری کرونا و کارشناس مسئول توانبخشی و کارشناس مالی سنجش اداره استثنایی در سال تحصیلی 1401-1400 استان با رعایت فاصله‌گذاری  اجتماعی در سالن آیت الله هاشمی رفسنجانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و به میزبانی اداره استثنایی برگزار شد.

بختیاری معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران  در خصوص طرح سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: سنجش نو آموزان روش موثری است که می تواند اطلاعات خوبی در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد. در این طرح حدود 100 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان ارزیابی خواهند شد و این طرح از اول تیرماه سال جاری آغاز خواهد شد و به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در همه پایگاههای سنجش نو آموزان افزود : دانش آموزان پس از ثبت نام در کلاس اول برای سنجش نوبت دریافت خواهند کرد. در این برگه نوبت دهی، نام و آدرس پایگاه سنجش و تاریخ مراجعه ذکر شده است و خانواده ها در تاریخ ذکر شده به پایگاه سنجش مراجعه خواهند کرد که این امر از ازدحام خانواده ها هنگام سنجش جلوگیری خواهد کرد .

 وی در ادامه با تاکید بر رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی با نظر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گفت: در این پایگاه ها به سلامت نوآموزان و رعایت پروتکل های بهداشتی توجه ویژه خواهد شد و خانواده ها بدون نگرانی در زمان تعیین شده برای سنجش دانش آموز خود مراجعه کنند و با تدابیری که اندیشه شده ازدحام در پایگاه وجود نخواهد داشت و با توجه به اهمیت پروتکل های بهداشتی برای سنجش نوآموزان فقط یک نفر به همراه دانش آموز به پایگاه مراجعه کند .

بختیاری اظهار داشت : طرح سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان طرح مهمی است که امیدواریم در قالب این طرح همه کودکان درشهرستانهای  استان تهران مورد سنجش قرار گیرند و برای این مهم 58 پایگاه سنجش در استان در نظر گرفته شده است .

عبدالرضا دژن رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به سنجش 99 درصدی دانش اموزان گفت : در سال گذشته دانش آموز بدو ورود به دبستان و نو آموز پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفت، در قالب این طرح در سال گذشته حدود 99 درصد دانش آموزان و نو آموزان در طرح سنجش مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی در این جلسه بر جایگاه و اهمیت سنجش نوآموزان و همچنین هماهنگی و همکاری مطلوب دستگاه های ذیربط از جمله آموزش وپرورش و دانشگاه علوم پزشکی در ارائه خدمات کیفی در پایگاه های سنجش به نوآموزان تاکید کردند.

اقدامات مشاوره ای صحیح برای خانواده ها در پایگاه های سنجش علی الخصوص در پایگاه تخصصی را از الزامات و باید های برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برشمرد و تحلیل داده ها و  نتایج سنجش نوآموزان را فرصتی برای برنامه ریزی بهتر در جهت بهبود کیفیت آموزشی دانست.

دژن  در رابطه با چگونگی ارائه خدمات در پایگاه ها در زمان شیوع بیماری کرونا گفت: کلیه تمهیدات برای جلوگیری از شیوع این بیماری در پایگاه های سنجش در نظر گرفته شده است، لذا می بایست سعی شود مراجعین اعم از نوآموز و همراه کلیه موارد احتیاطی را قبل از حضور در پایگاه مد نظر قرار دهند و با همراه داشتن ماسک و دستکش بهداشت فردی را برای جلوگیری از بیماری رعایت کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در پایگاه های سنجش استان برای هر نوآموز زمان خاصی برای حضور در پایگاه در نظر گرفته خواهد شد.

وی  افزود: بر اساس سامانه نوبت دهی سنجش برحسب نوع پایگاه، روزانه پایگاه های سنجش پذیرش 33-36 نفر را در هر نوبت کاری در دستور کار قرار خواهند داد که با برنامه ریزی های انجام شده برخی پایگاه ها می توانند در دو شیفت صبح و بعد از ظهر به مراجعین طبق نوبت داده شده ارائه خدمات می دهند.

در این جلسه، سایر اعضای ستاد، نقطه نظرات خود را مطرح و از آمادگی کامل دستگاه های ذیربط جهت همکاری برای اجرای مطلوب سنجش تاکید کردند. 

گفتنی است سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در 58 پایگاه اولیه و 7 پایگاه تخصصی فعالیت خود را در هفته اول تیرماه آغاز و نوآموزان پس از انجام ارزیابی های بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و بهداشتی به مراکز سلامت جامعه ارجاع و مورد معاینات بالینی، پزشکی و . . . قرار می گیرند .

رئیس آموزش و پرورش بر پایش، نظارت و کنترل تمام پایگاه‌های سنجش نوآموزان در استان قبل از شروع سنجش به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و امکانات رفاهی تأکید کرد. وی همچنین اضافه کرد کلیه اقلام پایگاه ها تهیه شده و به زودی به مسئولین پایگاه ها توزیع خواهد شد. 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان و دبیراجرایی طرح سنجش استان در پایان  بابیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است خاطر نشان کرد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت های اجرای این برنامه است.‌

 
  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4623
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید