• انتشار: 1397/04/04 - 14:53
  • تعداد بازدید: 557
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسه بررسی وضعیت آموزش و پرورش استثنایی در استان خراسان شمالي

جلسه بررسی وضعیت آموزش و پرورش استثنایی در شهرستان ها و مناطق استان خراسان شمالي با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و ديگر مسئولان و مديران در شهرستان بجنورد برگزار شد.

1041.mp3 برگزاری جلسه بررسی وضعیت آموزش و پرورش استثنایی در استان خراسان شمالي

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، اين جلسه در سالن اجتماعات مجتمع رفاهی جنت شهرستان بجنورد برگزار شد كه براتعلی حاتمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالي در خصوص رویکردهای نوین آموزش و پرورش استثنایی و اصلاح دیدگاه سنتی نسبت به تفاوت های فردی مطالبی ارائه كرد.


وي افزود: هماهنگی و همکاری شهرستان ها در آموزش دانش آموزان استثنایی فشار و سختی زندگی خانواده های آنان را که با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند،می کاهد و به همکاران تخصصی، صبور و مهربان آموزش و پرورش استثنایی انگیزه ای مضاعف می دهد.


علي متقیان، رئيس اداره آموزش و پرورش استثنايي استان در ادامه به برگزاری برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان سال 97 اشاره و نکاتی را در زمینه افتتاح پایگاه های سنجش در موعد مقرر با حضور مسئولین استانی، بکارگیری نیروهای رسمی و پیمانی در پایگاه های فعال، اطلاع رسانی به موقع به والدین جهت نوبت گیری در سامانه سنجش، رعایت مسائل اخلاقی و نحوه برخورد با مراجعین و نیز دستورالعمل مالی سنجش در سال 97 عنوان كرد.


در ادامه جلسه نیز به بحث و تبادل نظر در خصوص کمبود نیروی انسانی، ساماندهی فضای فیزیکی در مدارس استثنایی، جذب و ارائه خدمات آموزش تلفیقی-فراگیر، انتصاب مدیران و معاونین، ساماندهی نیروی انسانی، آموزش استثنایی در مناطق روستایی، جهش تحصیلی در سال 97، کمیسیون ماده 18، مداخله زودهنگام و همچنین آزمون جامع مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری پرداخته شد.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 1041
کلمات کلیدی