• انتشار: 1399/11/21 - 08:09
  • تعداد بازدید: 1377
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
در اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل صورت گرفت ،

برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان اردبیل

جلسه ویدئو کنفرانسی با مدیران مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری ، با حضور دکتر محمد شفائی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل برگزار شد.

4047.mp3 برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان اردبیل
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی  به نقل از روابط عمومی اداره آموزش پرورش استثنایی  استان اردبیل، دکتر محمد شفائی  رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در اولین  جلسه هم اندیشی و گردهمایی بصورت  ویدئوکنفرانس در اسکای روم با مدیران مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان به بیان دیدگاه ها، سیاست ها، برنامه ها و فعالیتهای پیش رو، پیگیری فعالیت ها و برنامه های سنواتی  در دست اجرا اشاره کرد و از فعالیتهای انجام شده  توسط همکاران ،مدیران و معلمان در خصوص ارائه آموزشهای مجازی در زمان شیوع ویروس کرونا  تقدیرکرد.
 
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل با اشاره به سیاست ها و برنامه ها و رویکردهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور،  بیان داشت: ازهمکاران اداره و  مدارس استثنایی استان انتطار می رود با تلاش و جدیت در پیاده کردن برنامه ها و رسیدن به  اهداف و نقاط برش تعیین شده از طرف سازمان گام بردارند وی همچنین بر اهمیت ادامه فعالیت‌ها و استفاده حداکثری مدارس، معلمان و دانش آموزان ازظرفیت سامانه شاد تاکید کرد .
 
دکتر شفائی افزود: ویروس کرونا هم برای ما چالش و هم فرصت بود همچنانکه با تلاش و کوشش مضاعف همکاران،مدیران و معلمان و مربیان مدارس توانستیم در ارزیابی عملکرد کشوری در سال گذشته رتبه برتر کشوری را کسب کنیم این عملکرد جز در سایه عنایات حق تعالی و تلاش و کوشش همکاران بدست نمی آمد.
 
وی در ادامه جلسه  در خصوص بسته های تحولی ارسالی از سازمان، طرح جام، طرح پارلمان مجازی ،نظام تصمیم گیری از مدرسه تا ستاد، و... به تشریح عملکردهای و دستاوردهای اداره آموزش و پرورش استثنایی استان پرداخت.      
 
رئیس اداره با اعلام اینکه هم اکنون 97 واحد آموزشی فعال در استان وجود دارد که از آن تعداد  45 واحد آموزشی مستقل 51 واحد آموزشی ضمیمه با 1575 دانش آموز  که 1019 نفر پسر و 556 نفر دختر در سطح استان مشغول فعالیت می باشند، اظهار داشت:  9 مرکز مشکلات  ویژه یادگیری نیز در سطح استان  مشغول ارائه خدمت به کودکان و فرزندان این استان می باشند.
 
شفائی  با بیان اینکه همه ساله در برنامه سنجش و سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، غربالگری دانش آموزان با به کار گیری 150هزار نفر نیرو در  16 پایگاه سنجش ثابت در دو شیفت و یک پایگاه تخصصی ثابت و 6 پایگاه تخصصی مجازی مشغول سنجش نوآموزان بودند، گفت: همه ساله آزمونهای تشخیصی از طریق سازمان بروز رسانی می شود برای مجریان طرح در قالب دوره ارئه می گردد.
 
وی گفت: طرح سنجش پیش دبستانی علی رغم وجود مشکلات و محدودیت های مربوط به بیماری کرونا با برنامه ریزی انجام شده در استان نیز در نواحی یک و دو اردبیل، مشگین شهر، خلخال، پارس آباد و گرمی  در بین نوآموزان مراکزپیش دبستانی شهری وابسته به آموزش و پرورش از 23 تیرماه آغاز  و 15 آذر خاتمه پذیرفت.
 
رئیس اداره با اشاره به هفت اصل حاکم بر فلسفه تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه شامل توسعه انسان مبنا، تفاوت پذیری های فردی،تطابق و مناسب سازی، توسعه رویکرد تلفیقی و فراگیر سازی،  توانمند سازی،  توسعه فرصت آفرینی، تعادل سازی و ایجاد عدالت، اظهار داشت: نهضت آموزش زبان اشاره، آموزش معلمان مبتنی بر مهارتهای چندگانه، نهضت آموزش خط بریل گفت: در راستای اجرای بسته های تحولی اقدام به  ایجاد پایگاه مجازی آموزش در جهت نهضت مشارکتی توان افزایی با برگزاری دوره های مختلف و کارگاهها از جمله اقدامات این اداره عنوان کرد.
 
شفائی در پایان  با بیان اینکه دانش آموزان در 6 گروه،آسیب شنوایی، آسیب بینایی، چند معلولیتی، جسمی حرکتی و  طیف اتیسم تقسیم می شوند، گفت: 17دانش آموزان طیف اتیسم،  1417 کم توان ذهنی و... در آموزشگاه های حوزه اداره استثنایی ودر مدارس عادی  در  قالب طرح تلفیقی- فراگیر تحصیل می کنند.
 
  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4047
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید