• انتشار: 1399/04/11 - 12:36
  • تعداد بازدید: 914
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
خوزستان

برگزاری شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در شبکه شاد و در حضور مدیران مدارس استثنایی استان

جلسه شورای اداری اموزش و پرورش استثنایی خوزستان با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور کادر اداری این اداره و به صورت انلاین با حضور مدیران مدارس استثنایی استان در شبکه شاد برگزار شد.

3207.mp3 برگزاری شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در شبکه شاد و در حضور مدیران مدارس استثنایی استان





به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی خوزستان علی ممبینی ضمن ارائه گزارشی در زمینه ی توسعه شبکه شاد و اشاره به اینکه استان خوزستان طبق آمار اعلام شده از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بهترین عملکرد را در زمینه ی توسعه ی شبکه شاد داشته است، گفت: برای سال تحصیلی جدید توسعه شبکه شاد و استفاده از ظرفیتهای این شبکه در تسهیل فعالیتهای آموزشی و برنامه ریزی برای ورود و بهره بری از فضای جدید ناشی از شروع بیماری کرونا اولویت این اداره است.

علی ممبینی ضمن تشریح برنامه ها و تمهیدات استان در خصوص اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان در استان خوزستان گفت: اجرای این طرح از 26 تیرماه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در خوزستان آغاز می شود و انتظار می رود بالغ بر 70 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در تابستان امسال سنجش شوند.

وی گفت : مدیران مدارس در تابستان نسبت به ثبت کتب درسی دانش آموزان ، برنامه ریزی برای زیبا سازی و تعمیر فضاهای اموزشی ، تدوین برنامه سالانه اموزشگاه خود و تکمیل و پیگیری فرایند ثبت نام دانش آموزان اقدام کنند.
ممبینی در ادامه بیان داشت: نهضت توسعه اموزش و پرورش استثنایی و تشکیل کلاس و پوشش دانش اموزان در نقاط روستایی و محروم همچنان ادامه دارد و در تلاشیم امسال با توجه به نیاز دانش اموزان و اولیا در مناطق غیزانیه، جزیره مینو ، قلعه تل، تصفیه شکر، دارخوین ،خیرآباد و دودانگه بهبهان و چمگلک اندیمشک کلاس های درس جدید افتتاح کنیم.

در ادامه علی رستمی معاون اداره اموزش و پرورش استثنایی با ارائه گزارشی از دوره ها و کارگاه های برگزار شده در سال تحصلی گذشته به لزوم حرکت در مسیر اجرایی کردن سیاست های سازمان و نقاط برش تعیین شده از سوی سازمان تاکید کرد.

در انتهای این جلسه محمد رضا سروری کارشناس مسئول آموزش در خصوص سازماندهی نیروهای انسانی و براوردهای انجام شده برای سال تحصیلی جدید گزارش مفصلی ارائه کرد.
وی گفت: در سال گذشته در سطح استان 4683 دانش آموز در 777 کلاس درس به تحصیل مشغول بوده که بر آورد ما برای سال تحصیلی جدید پوشش 5000 دانش اموز با نیاز های ویزه در 840 کلاس درس است.

سروری بیان داشت: در سال تحصیلی جدید7230 ساعت حق التدریس برای کلاس های خاص و 900 ساعت حق التدریس برای دانش آموزان تلفیقی در استان پیش بنی شده است
وی از جذب 32 نیروی جدید برای سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت این نیروها از طریق ماده 28،معلم وظیفه و فارغ التحصل دانشگاه فرهنگیان جذب اموزش و پرورش استثنایی استان شده اند.






  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 3207
کلمات کلیدی