• انتشار: 1398/09/19 - 13:44
  • تعداد بازدید: 441
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
خوزستان

برگزاری همایش روزجهانی معلولین در شهرستان گتوند

مراسم گرامیداشت 12 آذرروز جهانی معلولین با شعار توانمندسازی و ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت در دستیابی به توسعه فراگیر عادلانه و پایدار در گتوند برگزار شد.

2276.mp3 برگزاری همایش روزجهانی معلولین در شهرستان گتوند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی خوزستان روز یکشنبه 17 آذر ماه مراسم گرامیداشت 12 آذرروز جهانی معلولین با شعار توانمندسازی و ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت در دستیابی به توسعه فراگیر عادلانه و پایدار و با حضور رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان ، مدیریت آموزش و پرورش گتوند و جمعی از مسئولان شهری در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش گتوند برگزار شد.


در این مراسم علی ممبینی ضمن گرامیداشت روزجهانی معلولین به ضرورت خدمت‌رسانی بیشتر به این عزیران تاکید کرد و افزود: معلولان بخشی ازآحاد جامعه ما هستند و باید حق و حقوق آنها در جامعه رعایت شود، خدمت به این عزیزان عبادت است و از همه مسئولین مرتبط با این عزیزان خواستار توجه بیشتر به این دانش آموزان شد.


رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خوزستان افزود : با برگزاری این چنین مراسماتی می توان اذهان عمومی را درباره توانایی های داتش آموزان با نیازهای ویژه و مسائل و مشکلات معلولین اگاه ساخت. مردم باید فضا را برای مشارکت معلولان در عرصه‌های مختلف در جامعه فراهم کنند و صرفا به دلیل معلولیت نباید توانایی‌ها و ظرفیت‌های آنها را نادیده بگیرند.


ممبینی ضمن تاکید بر مهارت آموزی و آموزش حرفه ای، تغییر و اصلاح مداوم آموزش و پرورش استثنایی با توجه به روشهای نوین آموزش و پرورش در جهان، بالا بردن سطح آگاهی عمومی در زمینه عوامل بروز معلولیت وکمک به پیشگیری از بروز ناتوانی های جسمی و ذهنی را جزو اهداف این اداره برشمرد.

وی گفت: بسته خدمات حمایتی برای دانش اموزان با نیازهای ویژه طراحی شده است تا اگر دانش آموزان با نیاز های ویژه به خدمات عینک، ویلچر، سمعک و... نیاز داشتند بتوانند به شکل ویژه ایی از این خدمات استفاده کنند و با کمترین مشکل در کلاس های درس حضور یابند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم دانش آموزان به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری چون اجرای سرود، دکلمه و اجرای نمایش پرداختند و در پایان از تعدادی از دانش آموزان و همکاران مدرسه پیام گتوند تجلیل کرد .


 


 


 



 


 










  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2276
کلمات کلیدی