• انتشار: 1399/07/14 - 22:19
  • تعداد بازدید: 1179
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری پویش پرتوی از نور در مدارس مجازی با نیازهای ویژه کردستان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری پویش پرتوی از نور در مدارس با نیازهای ویژه کردستان خبر داد.

3554.mp3 برگزاری پویش پرتوی از نور در مدارس مجازی با نیازهای ویژه کردستان

 


 به گزارش امور بین الملل و روابط عمومی  سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از خبرگزاری فارس، خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با هدف ارتقای آموزش قرآن و ایجاد خاطره‌ای ماندگار در ذهن دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در این پویش معنوی جزء 30 قرآن کریم در بستر مجازی شاد آموزش و دانش‌آموزان به حفظ سوره‌های قرآن کریم ترغیب خواهند شد.


وی ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم اخلاقی و تربیتی قرآن را از اهداف برگزاری این پویش معنوی دانست و گفت: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از استعدادها و توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباروری شکوفا خواهد شد. 


وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانش‌آموزان بسیار مؤثر است.


رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان همراهی و همکاری اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه در برنامه‌های تربیتی و قرآنی را ضروری دانست و بیان کرد: همراهی اولیای دانش‌آموزان با معلمان باعث می‌شود تا اثر بخشی تعلیم و تربیت بیشتر و خاطره‌ای ماندگار برای دانش‌آموزان ثبت شود.


رنجبر گفت: فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد و در این برنامه سعی بر آن است تا از ظرفیت دانش‌آموزان و فرهنگیان فعال در حوزه قرآن استفاده شود.


وی تأکید کرد: بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره‌های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن و سال دانش‌آموزان در این برنامه‌های مجازی در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین براساس آموزه‌های قرآن طراحی شده است، افزود: تزکیه بر تعلیم تقدم دارد و رویکرد آموزش و پرورش نیز همواره در این مسیر بوده است.


رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه دانش آموزان با الگو قراردادن کتاب آسمانی دربرنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرار می‌گیرند، افزود: امید است با برگزاری این برنامه‌ها بتوانیم به تعمیق معارف الهی و تقویت انس و علاقه به قرآن کریم و یادگیری آن دست یابیم.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 3554
کلمات کلیدی